Gå til innhold

hva skal jeg gjøre? noen som har noen råd?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har nå kastet opp så og si hver morgen i 3 uker..blir sliten og ikke minst redd, da jeg vet den lille i magen er slank... våkner opp kvalm, prøver å spise (håper det skal hjelpe) men kommer bare opp igjen. Legen vil evt sykemelde meg, men jeg ville se det litt an.. Trodde det hele skulle være litt bedre i dag da jeg tok en hjemmedag igår, men den gang ei..

Er det noen som har noen gode råd, bortsett fra å bli sykmeldt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff stakkars deg:-( Vet godt hvordan det er, har vært kvalm siden uke 10, og er nå i uke 30...

De første 10 ukene var det så intenst at det sto på både natt og dag og jeg måtte sykemeldes. Klarte nesten ikke å komme meg ut av senga.

Det er noen fine innlegg under forum "svangerskapskvalme" som jeg anbefaler deg å se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært mye svimmel og kvalm i perioder gjennom hele svangerskapet. Jeg har heldigvis (nesten) aldri kastet opp, så akkurat det kan jeg ikke hjelpe deg med. Men det jeg har merket meg med mitt svangerskap er at jeg har vært mye dårligere i perioder der jeg har hatt mye å gjøre, vært stresset, vært på reise, fått lite søvn, ikke har hatt mulighet til å legge meg ned når og hvor jeg vil osv. Og har jeg vært i en dårlig periode, så har det ikke hjulpet med en dag til å slappe av på, jeg har trengt minst en uke før jeg er rimelig oppegående igjen!

Så selv om du ikke ville ha rådet "bli sykmeldt", så gir jeg det likevel;) For akkurat nå er det babyen i magen som er det viktigste! Og jeg tror virkelig at (litt langvarig) hvile vil hjelpe mye på kvalmen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok det beste er å ta det opp med legen din. Kan hende at det hjelper med ro og hvile, men får du veldig lite næring kan det tilogmed hende du må legges inn og få næring intravenøst en stund. (høres sikkert skummelt ut det der..mener ikek å skremme deg, men det er jo viktig både for deg og småen din å få næring i kroppen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært utrrrolig dårlig i hele mitt svangerskap men har kommet meg gjennom det....Jeg har skrevet ganske mange lange innlegg hva man kan gjøre hvis man lider av svangerskapskvalme...gå inn og ta en kikk her på innleggene mine på "svangerskapskvalme" skrevet av lailaelin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...