Gå til innhold

87.mod og får mer og mer lyst på barn.

Swopie87-StoreSøs+LilleSøs

Anbefalte innlegg

Heihei!

Akkurat registrert meg på denne siden, så er ganske så ny her.. tittet litt innom og sånn da.. jeg er ei jente på 19 år, 87-mod. Har akkurat flyttet sammen med kjæresten min på 21.

Har lyst på barn jeg.. sånn for å si det rett ut.. Har flere venninner som akkurat har fått barn. Hjelper ikke så veldig på lysten det. Har bare mer og mer lyst på en liten krabat...

Andre her på min alder som har barn, er gravide eller ønsker å bli?

KlemKlem

Fortsetter under...

Jeg er en av morgenfuglene her, så første svar må bli fra meg :)

Barn er utrolig koselig! Jeg har jobbet i barnehage og elsker barn, rett og slett. Jeg ble gravid uten at det var planlagt (jeg var syk og må på en eller annen måte kastet opp p-pillene). Riktignok er jeg 16, men jeg gleder meg veldig mye til å bli mor.

Rosamor er prøver, AlexandergulletogVictoriamamsn er mor og sønn (han er snart 10 mndr), og sånn ca resten av oss er gravide.

Velkommen skal du i allefall være!

Hei,

Du er slettes ikke alene om å ønske deg barn i en alder av 19 år... Jeg kuttet pillene da jeg var 19, men prøvde ikke direkte å bli gravid egentlig - tok det som det kom! Ble gravid da jeg var 21 - så det tok litt tid. Er glad for at det tok litt tid nå i ettertid - rakk å fullføre utdannelsen, få fast jobb, kjøpe leilighet osv....

Har du begynt å prøve, eller er du kun på vurderingstadiet? Hva synes samboeren din da? Har han også lyst på en liten en?? Du skriver ikke så mye om hva samboeren din vil... Det er jo en stor omveltning, så det er viktig at dere begge er godt inneforstått med hva dere begir dere ut på!!!

Lykke til!!

Der kommer problemet. Samboeren min og jeg har pratet mye om det, og han er liveredd for at jeg skal bli gravid. Sjekker hele tiden at jeg tar pilla og er helt obs obs hvis jeg sier at jeg er små kvalm og sånn. Har får helt panikk. Vi har pratet om det og han sier at hvis han får barn nå mister han hele livet sitt. Jeg vet jeg og at det å få barn tar opp mye av tiden, men man mister ikke sjansen til å gjøre andre ting. Ikke så lenge man er to om det. Og vi har begge en stor familie som bor i samme kommune og som elsker unger. Han sier han vil ha barn, men ikke før jeg nærmer meg 25.

Jeg er ferdig utdannet på vgs nå. Skal ta et år til på påbygning, for å få studiekompetanse i tilegg til fagutdannelsen /Samboeren min er forresten ferdig utdannet og er i heltidsjobb). Etter dette vet jeg ikke hva jeg vil, og kommer til å vente noen år med å sette meg på skolebenken igjen. Sånn jeg føler det, vil det passe seg med barn for meg nå i nærmeste halvår-år... For så å ta opp skolegang igjen når minsten er klar for barnehage.

Dette er ting jeg har tenkt på iallefall.. men er litt vanskelig, når man ikke er to som vil. Vil ikke lure han heller. Og blir jeg gravid, så blir det ikke abort uansett (det pga forskjellige situasjoner i familien). Men jeg klarer ikke helt å forstå hvorfor samboeren min er så skremt av tanken på å få barn. Når nevøene mine er på besøk (2 1/2år og 9mnd) så koser han seg masse sammen med de. Så han er glad i barn og liker barn, men vil ikke ha selv... med det første...

Hei. Jeg og er 87 mod, og er 4mnd på vei. De to siste årene har samboeren min vært veldig påpasselig med å hele tiden si at vi må vente med barn, og at det er altfor tidlig. Det var ikke planlagt, og det kom som et sjokk på oss begge. Spesiellt han. Men nå når han har fått summet seg litt, er det ingen som gleder seg mer:-).

Annonse

Hei Swopie:)

Jeg har selv tatt påbygging, og aner ikke hva jeg skal. Og nå er jeg plutselig gravid, jeg ville jo egentlig ha utdannelsen i boks først. Men får sette meg på skolebenken når nurket er blitt ett år, hvis alt står til rette for det da.

Skjønner savnet ditt etter en liten en, for det må jo være det mest fantastiske i verden, selv om det nok blir slitsomt også. Men når jeg fant ut at jeg var gravid, aner jeg ikke hvordan jeg hadde taklet det om typen min ikke var klar. Det hadde blitt utrolig vanskelig, for at man er to til å glede seg, og to som er klare for det, betyr alt.

Livet blir annerledes med en liten en i tilværelsen. Jeg skjønner at han har litt panikk når han ikke føler seg klar for dette ansvaret, samtidig som det er det du ønsker deg nå. Dere er på forskjellige plasser i livet, og helt "klar" for å få barn blir man nok aldri helt 100%. Men man må ihvertfall ha lyst til det, og jeg syns du skal la det ligge en stund nå som situasjonen din er som den er.

Skjønner at du får lyst på en når venninnene rundt deg begynner å få barn. Men du bør ta hensyn til kjæresten din. Dere er unge, og man får et mye mer "innskrenket" liv med barn inni bildet. Misforstå meg rett, det er mye man kan gjøre med et barn også, men man blir litt avhengig av andre rundt seg. Og at pappa'n er der og stiller opp, uten at han er "tvunget" inn i en slik livssituasjon for tidlig, er veldig viktig for både deg og barnet.

Ønsker deg lykke til, du får surfe litt rundt her inne i mens, kanskje typen din oxo kan kikke litt:)

Ja.. får vel vente.. Viktig for meg også at vi begge vil og føler oss klare. Vi får fortsette og kose oss med nevøene våre, så kanskje samboeren min får nye ønsker etterhvert =) Kommer nok til å titte innom på denne siden innemellom. Utrolig bra side dette her...! Takker for svar =)

kanskje du kan passe nevøene dine når foreldrene kunne trenge et pusterom?? det setter nok de utrolig pris på, og dere får jo litt trening da ihvertfall:) og det er jo utrolig givende å bruke masse tid på dem, sikkert gøy for de oxo, finne på ting med tante og onkel titt og ofte:) kan jo være dere allerede har dem mye...er jo utrolig positivt for alle parter!

ønsker deg uansett lykke til, vi snakkes kanskje mer her inne da! ha det fint ;)

Annonse

Synes du virker som en veldig smart og oppegående jente!! Du er voksen nok til å forstå hvor viktig det er at dere begge ønsker dette barnet og at det er en stor omveltning for dere begge!! Du klarer å sette dine egne ønsker til side...og det er veldig sterkt gjort!

Fint dere kan "trene" dere litt på nevøene, kanskje det gjør han også mer klar for egne barn!! Du får han nok snart med deg på en liten en, skal du se!! Gutter vokser plutselig opp de også. Samboeren sa også at han ikke ville ha barn før han ble ca 25, men tulla kom da han var 23 og nå får vi nr 2 - når han er 25....

Ønsker deg masse lykke til!!

Hei Swoopie (eller hvordan det nå skrives.. sorry)

Kjente meg litt igjen i det du skrev, så jeg tenkte jeg skulle si noen ord også..

Jeg har også fått veldig lyst på barn, noe jeg aldri har hatt tidligere, men det er et ønske som har vokst frem siste året.

Kanskje fordi jeg har gifta meg, fått en mer stabil livssituasjon og ønsker å "ta det ett skritt videre" på en måte..

Mannen min har alltid sagt at han har lyst på barn, men "ikke enda" som han sier. Det er jo noe jeg må respektere. Vi er enda unge, og har mange år framover der vi har muligheten!

Men både han og jeg trenger tid til å tenke over ting, hvilke følger det å få barn har for livet vårt, og hvordan vi skal håndtere det hvis det viser seg at vi får et sykt barn, osv osv..

Og jeg syns det er veldig godt å bruke tid her inne, som en forberedelse og for å lære masse! Hvordan er det å være gravid, hva kan man gjøre/ikke gjøre, spise osv osv..

jeg lærer masse!

Så det vil jeg absolutt anbefale!

Nå som vi har snakket mye om det, har vi til slutt blitt enige om å begynne prøvingen, men det blir ikke før over nyttår, iallefall. Men jeg er jo her inne fordet. Et halvt år går så utrolig fort!

Jeg syns det er flott at du respekterer samboeren din! Og jeg tror at hvis han føler han kan stole på deg (at du ikke jukser med p-pillene, etc) så kanskje han har tid til å slappe av og tenke mer når han syns det ville passe!

Du høres ut som en flott jente, og jeg ønsker deg all mulig lykke fremover. Nyt det å være to så lenge som dere kan! Dra på ferier sammen og nyt late morgener i senga. det får dere ikke muligheten til når dere får barn!

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...