Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg fikk beskjed om å ikke bære noe annet enn babyen de 6-8 første ukene etter fødselen, og etter det måtte jeg kjenne på hva jeg orket å bære.

Hva med mageøvelser og slikt, hva kan en gjøre når? Når kan en fungere som normalt? Jeg har ikke lyst til å begynne for tidlig med ting i tilfelle det ikke er bra for keisersnittet...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5858555-dere-som-har-tatt-keisersnitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

........første måneden skal du ikke bære noe som helst som er tyngre enn babyen. Heller ikke gjøre andre ting som f. eks løfte barnevogn eller skyve i oppoverbakker.

Andre måneden skal du heller ikke løfte noe tyngre enn babyen. Du skal nå også være litt forsiktig med lemping av barnevogn.

Tredje måneden kan du så smått begynne å leve nesten som normalt.

Husk riktig bøyeteknikker og løfteteknikker.

Ingen mageøvelser eller sit-ups før ut i fjerde månede etter ks.

Sex kan gå etter en måned etter ks, f. eks i skjestilling, men glem alt som heter kama sutra foreløpig ;)

En annen regel er at tar du helt rolig i førstningen får du igjen for det senere.

Nå har det gått 9mnd etter mitt planlagte ks, og jeg merker ingenting, og har til og med mista arret mitt ;)

Annonse

Jeg har lest at en skal vente med sit ups til 6 mnd etter fødselen.

Men uansett er det lurt å vent 4-6 mnd etter fødselen ;)

som det som er sagt over - husk riktig bære og løfte teknikk. Husk også å reis deg selv i sideleie når du skal opp fra senga

Det var en tungt å komme seg etter keisersnittet, synes jeg ;) Mye vondt

har hatt 3 keisersnitt...har levd som normalt etter 6 uker... mannen jobber mye borte og da man har tre unger på nest 3år så må man bare leve normalt...Etter sistemann dro jeg hjem etter en dag...for mannen skulle til usa på jobb...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...