Gå til innhold

hodepine i svangerskapet

Anbefalte innlegg

Er gravid i uke 29. Har de siste 3 ukene hatt hodepine, begynte med forkjølelse, men etter at den slapp har ikke hodepinen forsvunnet. Har måttet "knaske" paracet for å holde ut. Legen min vurderer migrene, noe jeg ikke har hatt før. Nå har legen sykemeldt meg og bestilt MR (magnettomografi, bilde av hodet på sykehuset).

Er det andre som er plaget av det samme? Er redd for at noe er galt oppe i hodet mitt, redd for hva undersøkelsen kan vise. Eller er dette bare svangerskapsrelatert? Håper det går over snart, veldig slitsomt å gå med hodepine hver dag. Det rare er at jeg nå våker uten hodepine, men med et sus i hodet, og så kommer hodepinen i 09-tiden og med litt paracet demper den seg til ettermiddagen. Kjenner at stress og mas øker hodepinen.

Noen som kjenner seg igjen? Barnet sparker ekstremt, virker som det har det bra! Men er selvsagt bekymret..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5858348-hodepine-i-svangerskapet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Uff, stakkars deg. Det høres ikke godt ut :o(

Har heldigvis ingen erfaring med slike piner, men leste nylig om ei som var plaget med migrene, og hun fikk diagnotisert svangerskapsmigrene. Så du kan jo håpe at det er det hos deg også, og at det slipper taket snart (eller ihvertfall om 11 uker).

Lykke til!

Du har ikke høyt blodtrykk i tillegg vel? over 140/95? Mitt forrige svangerskap så fikk jeg så imari vondt i hodet rundt uke 30.. og da hadde også blodtrykket steget... så jeg hadde en liten ( hvis det er det jeg kan kalle det) svangerskapsforgifting...

Jeg er i uke 27 nå, og hadde vondt i huet fra påske og til st. hans, det var ikke veldig morsomt, men legen min sa ingenting om at det kunne være noe anna enn et graviditetssymptom. Ta en tablett, sa ho bare... Det gikk over med ei ukes ferie, det var fantastisk! De ser det nok i sammenheng med proteiner i urinen og blodtrykk om det skulle være svangerskapsforgiftning. Håper MR-undersøkelsen går bra da, du har sikkert ingenting å bekymre deg for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...