Trulte ;) Skrevet 8. august 2006 #1 Skrevet 8. august 2006 Jeg var hos legen og målte Hb til 7,7 som jo er veldig lavt! Jeg fikk ikke beskjed om å ta jerntilskudd heller. Fikk med meg sånn avføringsprøve greier som jeg skal levere inn i morgen til sjekk. Noen andre som har opplevd dette? Jeg har jo ikke merket noe blod i avføringen selv. Jeg er litt nervøs for at jeg kan bli veldig dårlig etter fødsel med en så lav blodprosent. Er i uke 34 nu så er jo ikke lange tiden igjen til å få blodprosente opp. Har hørt noen får blodoverføring før fødsel for å få blodprosenten opp, noen som har gjort det ?
monicah Skrevet 8. august 2006 #2 Skrevet 8. august 2006 Hei, jeg hadde blodprosent på 8 for 2 uker siden, har nå 9.5.jeg har bare 17 dager igjen til termin. jeg fikk beskjed om å ta 2 jerntabeletter til dagen med appelsinjuice for å unngå blodoverføring. du har enda tid til å få opp blodprosenten, men du må begynne med en gang. Lykke til!
Jolene84 *overtermin* Skrevet 8. august 2006 #3 Skrevet 8. august 2006 Hadde blodprosent på 8.9 og fikk beskjed om å ta jern sammens me appelsin juice.. 4 uker ette d så hadde ej blodprosent på 12.9. Men he hørt at om en he høgt jernlager,så ska en ikkje ta jern tabletta.. Men legen sku jo ha gitt dej beskjed om han/ho ville at du skulle ta d da. En bør ikkje ha lav blodprosent iallfall.. Ej va dårli når ej hadde d.Bleik og svimmel. Tek enda jern,og ligg på 12.6
liselill Skrevet 9. august 2006 #4 Skrevet 9. august 2006 Min blodrosent er på 10,2,selv synes jeg det var lavt. Tok det opp m jordmor på sykehuset og hun sa det var passe til å være i uke 38. Barnet tar MYE sa hun. Spurte om jeg burde ta jern. Hu sa nei. Lyst alikevel jeg.
Rut Bram Skrevet 9. august 2006 #5 Skrevet 9. august 2006 hadde blodprosent på 10,8 på sist kontroll, og fikk råd om å ta jern - 30mg pr dag. synes det høres veldig rart ut at du ikke skal ta jerntilskudd. etter fødselen sist hadde jeg blodprosent på 8, og kunne knapt stå på bena, besvimte i ett sett.... jeg ville spurt legen igjen, evt kontaktet en annen lege eller jordmor for en ny vurdering hvis du ikke får noe svar.
suna-78 Skrevet 9. august 2006 #6 Skrevet 9. august 2006 jeg fikk målt Hb til 10 forrige uke, er nå i uke 28. Har ikke tatt jern tidligere, men med en jevn synkende verdi ville jordmor jeg skulle begynne. Har ikke lavt Ferritinnivå,,, Fikk beskjed om at det er viktig å ha høyere Hb enn 10 ved fødsel fordi man da er utsatt for å miste endel blod. Men de sier så mye forskjellig,,,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå