Gå til innhold

Mannlig eller kvinnelig sjef?....


maibeibi ;)

Anbefalte innlegg

Med tanke på å informere sjefene sine om graviditet.... Er det noen som har erfart om det er lettere å fortelle det til en kvinnelig sjef enn det et til en mannlig?.....

Det er jo en naturlig ting, hvorfor skal man grue seg til å fortelle det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har mannlig sjef,jeg har ikke lyst å si det.Vil bare vente lengst mulig å skjule det.Er man pliktig å informere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mannlig sjef. Gruet meg veldig til å fortelle det, for vet det på mange måter vil gå ut over han og alle de andre på jobben, men reaksjonen var udelt positiv! Han GRATULERTE meg stort og at jeg ikke trengte å komme på jobb før jeg følte meg bedre! Fikk beskjed om bare å kose meg og slappe av. Så det finnes nok sikkert kvinner som er verre enn menn også! Gi sjefen en sjanse!

 

Det står i loven at man skal fortelle det innen rimelighetens grenser (eller noe i den duren...), hvilket betyr at du kan vente en god stund med å fortelle det. Men vet ikke helt om det vil lønne seg! Jo mer åpen du er, jo mer ok for deg og forholdet til jobben. Da får de bedre tid til å finne en evt. vikar, og du har gjort det du kunne. Jeg vil anbefale å fortelle det etter fullgåtte 3-4 mnd. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...