Gå til innhold

hvordan hadde dere tolket dette?

Anbefalte innlegg

Min samboer har en bror, og han og hans samboer fikk en sønn to mnd etter oss... Vi hadde et godt forhold før vi fikk barn og fant på ting med hverandre, jeg gleda meg faktisk til å dele denne småbarnstiden sammen m dem... men nå 1.5 år senere, begynner jeg faktisk å bli rimelig lei... Det begynte så smått i permisjonstiden og blitt verre og verre...

Det ser ut til at vi nå ikke er bra nok lenger, sjeldnere og sjeldnere vi ser dem. Alltid er det noen unnskyldninger om at de skal ditt og datt. Og jeg har etterhvert kuttet ut og høre med dem om vi skal finne på noe. Dette syns jeg er litt trist ovenfor sønnene våre som er såpass jevne og leker så godt i lag de få gangene det skjer...

Samboeren min og bror hans har alltid bare hatt et greit forhold, og det har nok også vært litt konkurranse mellom dem om hvem som er best etc.. Dette har vært mest fra broren hans som er eldre etter som jeg har forstått. Og for meg nå virker det som om dette har begynt igjen for fullt etter vi fikk barn og da spesielt fra min svigerinnes side... Slitsomt, mildt sagt...

Vi er i begge familiene omtrent likestilt når det gjelder penger, bosted,venner, øvrig familie, måten å oppdra barnet på. men de har en smule bedre råd enn oss og de er veldig opptatt av å vise det. Sønnen deres har omtrent bare merkeklær og alt skal være riktig. jeg selv er ikke så opptatt av at alt skal være så dyrt og flott, men så lenge jeg syns det er fint og bra trives jeg og min samboer.

I dag sendte jeg en melding og spurte om xxxxxxx ville komme på overnattingsbesøk en dag.... jeg fikk da til svar at det ikke kunne bli før etter september for de hadde noe hver helg fremover...

Greit nok det, men etter hvordan alt er blitt så tar jeg det som nok ett hint... Og har veldig lyst til å si fra til dem at nok er nok og at jeg har tatt hintene hele veien, og hvis de vil ha kontakt får de komme til oss når de vil. men jeg er nå ferdig med dem enn så lenge...(forhåpentligvis midlertidig, pga min sønn og samboer)

Hva hadde dere gjort i denne situasjonen??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5857473-hvordan-hadde-dere-tolket-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff... Dette hørtes ikke noe koselig ut... Enten må du prøve å spørre dem selv om hvorfor de aldri vil finne på noe med dere, eller, hvis du ikke har "guts" nok (sånn som jeg ikke ville hatt), så kan du få gubben din til å snakke med broren sin om dette. Jeg ville ihvertfall prøvd å få en oppklaring i dette. Det er veldig vanskelig å ikke vite hva en skal forholde seg til, når det tross alt er familie det er snakk om. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...