Gå til innhold

Noen her som har endometriose?

Anbefalte innlegg

Bare lurer på noe i forhold til endo.

Hvordan oppdaget du at du hadde endo?

Når det gjelder symptomer, hva menes med sterke menssmerter? Jeg har ganske sterke menssmerter, men de forsvinner med ibux.

Hva menes med smerter under samleie, gjelder det hele tiden, eller bare i spesielle stillinger?

Hvis man med endo ikke får til å bli gravid på egenhånd, er det mulig å få det til med ivf?

Håper noen kan svare meg på disse spm :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5857273-noen-her-som-har-endometriose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har endometriose. Eneste måten å oppdage det på er ved en kikkhullsoperasjon (laparaskopi). Jeg hadde mistanke om det, for jeg har hatt fryktelige menssmerter i mange år. Og med sterke så mener jeg sånn at jeg måtte ha fast resept på paralgin forte, måtte ligge i sengen, kastet opp noen ganger, måtte sykemeldes, bla fra eksamen i fjor..

Med smerter under samleie tenker de på støtsmerter, altså ikke hele tiden, men ved nettop støt.

De brant bort min endo, som var av moderat grad og heldigvis ikke på eggstokker, så jeg har eggløsning. Overlegen på ivf-avdelingen på Rikshospitalet mente sjangsene for å få det til selv er 70% større etter lap, og ja, det er mulig å få det til med ivf.

Håper du ble klokere:o)

Takk for svar :)

Jeg har bare sånn brainstorming for tiden i hva som kan feile meg. Mannen min hadde fine sædprøver, og jeg har EL.

Har tenkt en stund på om jeg kanskje har endometriose pga kraftige blødninger og smerter. Men jeg vet jo ikke. Har egentlig veldig lyst på lap, bare for å sjekke at alt er i orden. Men jeg får ikke komme tilbake til gyn før jeg har prøvd pergo en stund til..

Jeg blir bare så sprø av ikke å vite!

Dette ble mye blabla, får vel bare bite tenna sammen og vente. Takk igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...