Gå til innhold

Hva bør man holde seg borte fra når man er gravid???


Rose -3. troll i 2012

Anbefalte innlegg

jeg vet noe, men problemet er at jeg vet hva som hører til graviditet og hva som hører til ammeperiode!

 

 

det jeg husker fra sist er reker, salat som ikke er skikkelig spylt, kjøtt som ikke er skikkelig stekt, jordbær, rått kjøtt (sushi, fenalår, saltet og tørket kjøtt)

 

 

Noen som kan hjelpe meg med å skille ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vet ikke så mye om dette men må bare spørre om en ting. hvorfor bør man ikke spise jordbær? jeg har spist masse, elsker jordbær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jordmoren sa til meg sist at det er greit å spise reker når babyen er i magen, men ikke når man ammer. Jordbær er også helt greit!

 

Man skal holde seg unna spekemat, grønnsaker som ikke er skylt ordentlig og mat som ikke er gjennomstekt/kokt.

Melkeprodukter som ikke er pasteurisert er heller ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sushi er helt ok så lenge fiskekjøttet er behandlet skikkelig. Det fryses ned i et døgn minst før du spiser det, og det tar knekken på evt parasitter. Det man skal være forsiktig med der, er tunfisken. Den kan inneholde tungmetaller, så det bør man ikke spise. Ellers er sushi trygt. Er man skeptisk fortsatt, er jo scampi en bra variant av sushi også da, den er jo alltid kokt eller fritert uansett :-)

 

Spis og vær glad :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...