Gå til innhold

November: noen som har fått engangsstønaden sin??eller har søkt??


-Helen-

Anbefalte innlegg

jeg leverte mitt skjema i dag, noen som vet hvor lang tid det tar før pengene kommer?

så en ting til....det var ikke noe spørsmål om kontonummer eller noe på skjemaet. noen som vet hvordan dette foregår?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det står en plass hvor du skal skrive på kontonr ja, jeg var ned på trygdekontoret og hørte med de for jeg synes det var rart selv,, og da viste de meg hvor det var. Men det kan hende du får det i postkiro da.

 

Men hvor lang tid det tar det vet jeg ikke, for jeg skal ikke sende inn før om par uker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leverte søknaden for en uke siden. De sa den ble utbetalt ca 10 uker før termin. Tror det er ulikt fra kommune til kommune... Jeg bor i Oslo, Nordstrand bydel.

Skrev på kontonr., ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg leverte di skjemaene ganske tidlig,det tok lang tid før jeg fikk svar..

men jeg får pengene utbetalt tidligst 12 uker før fødsel.. det er i øvre eiker kommune da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var å leverte på torsdag. Her får man levere tidligst i 26. sv.sk.uke, og det blir ikke utbetalt før etter uke 26. Hun skrev på en lappe med ønsker utbetaling snarest, så jeg håper det kommer inn i løpet av denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan søke 12 uker før termin. Det pleier ikke å ta lang tid. Ca en uke fra du søker til du har pengene på konto, såfremt det er under 12 uker igjen til termin.

Jeg skal søke i slutten av denne måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

hvor får dere tak i dette skejmaet.vet jeg kan bare gå til dem og fikse de.men nå har de seg slik att vi bor så øde.og samboeren jobber fra kl 8-16 vær dag.ikke hjemme før 5-6 tiden.så blir alltid for sent.

 

går de ann og få dem tilsendt paopirene og bare søke,eller må man inn der og søke?

 

må vel ha kopi og de og for og vise att en er gravid og terminen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fikk mitt skjema på trygdekontoret.. Vil tro at du kan få skjemaene tilsendt i posten om du snakker med dem.. Og ja, du må ha en kopi av terminen i hvertfall.. Eg leverte og kopi av svangerskapshelsekortet mitt for å være på den sikre siden.

Men eg søkte om fødselspenger og her tar det tid.. For de må samle alle skatte og inntektsopplysningene mine fra den faste arb.plassen min og de to andre stedene der eg har jobbet ekstravakter.

 

Men du kan nå ringe til trygdekontoret og høre med dem om du får det tilsendt, hva du skal legge ved osv.

 

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 6 novenmber, har søkt og det gikk kjempe raskt. Fikk pengene sist uke, 34.000 rett inn på konto. Alt av utstyr er i hus så de blir vel på sparekontoen til så lenge tror jeg.

Jeg er ellers klar for å føde, nå er jeg i uke 36 og det nærmer seg.

Ei stor jente i vente:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hva skjer om noe går galt? om man har dødfødsel el lign? det skjer jo ikke så mange, men likevel? må man betale tilbake da?

jeg tør på en måte ikke søke før jeg har født..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal ikke si sikkert.men syns de ville virke temmelig hensynsløst ut av di.me tanke på en får penger og kjøper inn masse barneutstyr.og skulle noe gå galt,så liksom måtte betale alt tilbake og sette seg i gjeld.dette tror eg neppe er noe du skal engste deg over...hadde de skjedd her så hadde ihvertfall jeg tent på alle plugger.og alt vil nok gå bra me vesle gullet ditt skal du se;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...