Gå til innhold

Pergotime og barn nr 2

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

beklager, misforsto spørsmålet ditt jeg. Søstra mi har jo ikke prøvd å få barn en gang til enda, hun er fortsatt gravid;), så blir spennende å se om hun trenger pergo en gang til hvis hun velger å få sitt tredje barn. Men jeg tror ikke hun trenger det, for legene har ikke funnet noe galt med henne, hun ble bare ikke gravid og trengte litt ekstra hormonhjelp.

Annonse

Har ett "pergotimebarn", ble gravid på 2.runde. Spurte gynekologen om det sist, om hvordan det er når vi ønsker nr 2. Kjedelig om man ønsker f.eks 4 år mellom hver, også må man prøve 1 år først uten hjelp osv... ho sa det spørs hvorfor man må ha pergotime. Jeg som er litt kraftig, kunne gå ned 5-10 kg sa hun, og da trenger jeg det mest sannsynlig ikke. For blodverdiene mine på eggløsning var veldig bra. Så trening er startet:) Spennende å se nå vi bestemmer oss for å prøve igjen.

Med nr 1 ble jeg gravid etter en kur med pergo. Jeg fikk pergo fordi jeg ikke fikk igang eggløsningen ordentlig etter at jeg sluttet med p-piller etter mange års bruk. Med nr 2 ble jeg gravid helt naturlig 13 mnd etter første fødsel. Jeg sluttet å amme da nr 1 var 10 mnd og fikk igang mensen igjen kort tid etter, og så ble jeg altså gravid helt naturlig. Så det er fult mulig.

Lykke til:-)

Jeg har en gutt på 3 1/2 mnd. som er "pergotimebarn".... hehe.... Da jeg var på 6-ukerskontrollen min etter fødselen, spurte jeg gyn. om hvordan vi skulle gjøre det når vi har lyst på nr. 2... (Jeg har veldig uregelmessige sykluser, så jeg fikk Provera for å sette i gang mensen, og Pergotime for å stimulere eggløsning...)

Fikk til svar at når vi var klare for å prøve på nr. 2, skulle jeg bare si ifra til henne,også skulle jeg få ny resept på Pergotime... Helt topp synes jeg, fordi da er jo sjansen mye større for at det klaffer.... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...