Gå til innhold

London

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei,

Jeg er bor i London og har termin 7 desember, saa vi er saa og si like langt!

Har bodd her i nesten 3 aar og jobber som prosjektleder for et design byraa. Hva gjoer du?

Jeg fyller 27 aar om en uke og bor med min engelske kjaereste.

Ta kontakt om du vil moetes, skriv gjerne litt mer om deg selv.

Jeg er fra oslo, du?

Lykke til!

Hilsen Hanne

Hei,

Jeg flytter også til London sent i høst. Er selv ikke lenger enn uke 10. Lurer på om du vet noe angående å føde i London. Hvordan er sykehusene der? Offentlig eller privat? Har du noe spesiellt å anbefale? Og må man melde seg opp til fødsel lang tid i forveien?

Ja det var mye spørsmål, men er ikke så mange her hjemme som vet noe om det, så er veldig takknemelig for hjelp.

Jeg bor for tiden i Oslo, men flytter altså til London sent i høst.

Hei anonym 1 og 2!...

Det dere boer gjoere er og registere dere paa deres lokale NHS medical centre (http://www.nhs.uk/England/Doctors/Default.aspx).

Det gjorde jeg og ble henvist til det sykehuset jeg 'tilhoerer', som er offentlig. Jeg har bare hoert bra ting om det syke huset der jeg skal skal foede og har truffet jordmoedre der som er kjempe soete og flinke. Man blir sendt til jordmoedre i starten og saa til jordmoedre og lege litt om hverandre, kommer litt an paa hvilken uke man er i og hva som skal sjekkes etc. om ditt medical centre har 'shared care', kan man gaa til legen der og jordmoren paa syke huset. hvis ikke, saa har man time med baade lege og jordmor paa syke huset.

Si fra om dere lurer paa noe mer, haaper det var av litt hjelp?

Hei!

Tusen takk for informasjon ang NHS i England. Da oppsøker jeg det når jeg flytter til London. Det var jo hyggelig å høre du har en positiv opplevelse med jordmødre, leger etc. Her kommer et siste spørsmål, alt her hjemme er jo gratis når man er gravid, lege besøk, jordmor, og ikke minst fødsel, er det sånn i England også, selv for ikke engelske statsborgere? Takk for all hjelp.

Annonse

Jeg har termin 2. desember. Håper å være på plass rundt 1. oktober. Jobber som lærer og er 32. Flytter til London pga av jobben til mannen min og planen er å bli i alle fall noen år. Nå må vi på husjakt, barnehagejakt, sykehusjakt.. Hvor bor dere? Hvilket sykehus hører du til? Takk for tipset når det gjelder lege og sykehus, forresten!

Linda

Hei Linda,

Leiligheter: www.loot.com, www.findaproperty.com

Barnehage etc: http://www.childcarelink.gov.uk (her kan du gaa inn og faa liste over childminders, nurseries etc - jeg har ikke ordnet dette enna...)

Jeg hoerer til St. mary's hospital i paddington.

Vet du hvor mannen din skal jobbe? Nord vest london er veldig fint!! (kilburn/queens park/west hampstead). vi bor i kilburn, men naerme queens park som er veldig barne vennlig.

send meg gjerne mail til [email protected] saa kan vi holde kontakten?!

Klem hanne

Heisann, jeg har bodd i London i 6 aar og er 13 uker paa vei med nr 2! Vi bor i West London (Chiswick, ca 20 min unna Heathrow). Var veldig happy med aa foede paa engelsk sykehus (selvom det endte med haste snitt) og ser ingen grunn til aa gaa privat (men det er selvsagt opp til deg). Det foesrte du maa gjore er aa registrere deg for aa faa NHS nummer og saa kan du registrere deg hos din lokale GP (vanlig lege) som igjen vil sende papirene dine til det sykehuset du tilhorer. Du burde passe paa at dette skjer foer uke 18-20 for aa faa med deg ultralyd undersokelse (dersom du allerede har flyttet). Lykke til med alt, og si gjerne fra naar du er kommet over hit.

Mille P

• 1 måned senere...

Hei, etter mye om og men har mannen begynt å jobbe i London, mens jeg fortsatt er i Oslo. Har hatt div småtteri som har blitt fulgt opp på Ullevål, og det har føltes veldig trygt og godt. Blir her til etter fødsel og regner med å være på plass i London rett etter jul. Etter planen blir vi i ca tre år, i alle fall. Vil gjerne bli kjent med deg og andre som skal være hjemme neste år/er i samme situasjon. Kommer til London til uka, vi skal på husjakt. Kanskje vi skulle ha prøvd å få til et treff?

Linda

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...