Gå til innhold

Min tre måneder gamle datter

Anbefalte innlegg

Må bare spørre Dere om noe, min datter er 3 måneder og hun kan enda ikke gripe etter ting eller snu seg rundt på gulvet.... Har lurt litt på når de gjør dette...

Flere som ikke kan dette?

Ligger hun langt bak andre babyer?

takknemlig for svar....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5855217-min-tre-m%C3%A5neder-gamle-datter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg har ein gut som er 3mnd på fredag. Han snur seg heller ikkje rundt, klarer å rulla seg over på sida. No nyleg har han begynt å ta etter ting. Eg trur ikkje jenta di ligg langt bak andre babyer. Her er det store forskjellar, berre vent så skal du sjå at ho kalrar å rulla undt m ikkje så lenge.

Slapp for all del av, det er IKKE vanlig å gripe etter ting når man bare er tre måneder!!! Dette er vanlig i 4-5 månedersalderen (se www.dinbaby.com/dinbaby_site/innhold/f_rste_leve_r/fem_m_neder/griper_etter_ting )

Det er heller ikke vanlig at de snur seg så tidlig, 4-5 måneder begynner en del å snu seg, mens andre venter til 6-7 måneder - begge deler er innenfor normalen! (se www.dinbaby.com/dinbaby_site/innhold/f_rste_leve_r/fem_m_neder/begynt_rulle_rundt )

Se www.dinbaby.com/dinbaby_site/innhold/f_rste_leve_r/tre_m_neder

- der ser du litt av hva som skjer med en 3mnd gammel baby. Du kan også velge "første leveår" i menyen til venstre på www.dinbaby.com - og så velge rett måned.

Kos deg med babyen din - og ikke tenk på alt hun ikke gjør ennå! Det kan være store variasjoner - i barselgruppa mi varierer det f.eks med 2,5 måned når babyene snudde seg første gang...!

Tildes mamma

Annonse

Skjønner jeg godt, - at du blir utålmodig. Etter hvert kan du kanskje oppleve det som en slags "konkurranse" også, om å ha den "flinkeste" ungen - den som er tidligst ute med å rulle, sitte, gripe, åle, krabbe etc... Kan bli ganske slitsomt, synes jeg. Da kan du huske på at det spiller INGEN rolle når gullet ditt gjør dette, - h*an er like intelligent som de andre! Det er tildels STORE variasjoner når det gjelder tidspunkt for hva de klarer, er ofte slingringsmonn på 2-4 måneder, etter hvert 8 måneder... (noen går 10 mnd gamle, andre ikke før 18mnd!). Det har heller ikke noe med deg som mor å gjøre, at ikke du er "flink" nok til å stimulere etc (unntak finnes - ved vanstelte barn..).

Nyt hver tid, og alt nytt som nurket lærer seg - det skjer noe hele tiden! Og er din baby litt tregere med å sette seg opp, gå etc - vær bare glad til. Tenk at det ikke er bra for ryggen å gjøre det for tidlig, heller..! :-) (men når de gjør det, er de jo oftest sterke nok!)

Tildes mamma

datteren min er akkurat fylt tre mnd.hun har rullet rundt noen ganger... første gang da hun bare var 6 uker...men tror ikke det er bevisst..... hun har begynt å gripe litt etter ting..men ikke mye...hun slår på ting da...elsker å ligge under babygymmen og slå på lekene som henger ned..

Når jeg snakker om å rulle, mener jeg bevisst og/eller flere ganger på en dag.. En del babyer har ved et "uhell" rullet tidligere (min var bare 3 uker første gang (uhell!), og en gang ved 6 uker, men så gikk det nesten 4 måneder til før hun rullet igjen..

Det er forskjell på å slå etter ting i babygymmen og aktivt gripe etter - og "treffe".. babyene veiver med armene, slår etter - men å åpne hånden og ta tak i en leke, gjør de færreste babyer ved 3 mnd. Men de første spirene til griping er jo selvfølgelig sådd...! :-)

Tildes mamma

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...