Gå til innhold

smerter i brystet etter amming

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fargeforandringer også kanskje? Dette har med den plutselige temperaturforandringen som skjer når det våte brystet kommer til luft, og blodet strømmer tilbake etter avkjølingen. Det heter vasospasmer. Du kan hjelpe med å sørge for at det ikke blir kaldt. For eksempel amming i senga under dyna, eller varme omslag for hånden.

Du kan lese mer på ammehjelpen.no (a-å) under raynards syndrom.

Det er ikke farlig med kjempeubehagelig. Er du vanligvis kjempekald på hendene så kan det være at du bare er sånn, ellers er det banlig når skader heles eller er oppstått (betennelser, sopp).

Jeg hadde en slags svak smerte i brystene under en økeperiode for to mnd siden, men bare når puppene var helt utsugde og skåla tomme etter amming, spesielt om kvelden. Tenkte det var melkekjertlene som jobbet på spreng. Det forsvant av seg selv.

Jeg har også hatt det slik - og tenkt akkurat det samme som arcanuel. Jeg hadde det bare i ett av brystene, og det var da babyen begynte å nekte det andre brystet. Dermed ble det dobbel jobb for det andre og jeg tenkte også at nå må den ene puppen jobbe på spreng for å få opp melkeproduksjonen. Tenkte en stund på om det kunne være soppinfeksjon, men det var liksom ikke sååå vondt heller... For meg gikk det over da babyen var ca 1,5 mnd, samtidig med at jeg amme-hyppigheten roet seg ned, og jeg tenkte derfor det måtte være økingen av melkeproduksjonen som hadde ført til disse smertene etter amming.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...