Gå til innhold

Noen kloke hoder som kan hjelpe meg her? Jeg fortviler litt...

Anbefalte innlegg

Hei!

Dette er min sak: Jeg er faglærer på videregående og jobbet forrige skoleår 100%, dette var et vikariat. Jeg ble 100% sykemeldt de siste 2 mnd av semesteret pga bekkenløsning. Tross dette fikk jeg fast stilling f.o.m. august i år, men kun 50%... Det ser dessverre ikke ut til at jeg kommer meg tilbake på jobb, da bekkenet forblir kjipt. Altså må jeg nok sykemeldes frem til jeg går ut i svangerskapspermisjon(altså rundt 9.oktober)

Dette lurer jeg på: Blir sykepengene det samme selv om jeg har gått ned i stillingsprosent? Eller blir det bare dekket for 50%?

Det er jo ikke mye jeg kan gjøre med dette hvis det ikke går i min favør, men jeg håper virkelig at noen kan betrygge meg med at sykepengene beregnes ut fra samme sats da jeg tross alt ikke har anledning til å ta meg noen ekstra jobb...

Noen som vet?

Fortsetter under...

Hvis du har vært friskmeldt i ferien for så å bli sykemeldt på nytt fra skolestart vil de kunne ta utgangspunkt i din nye 50% stilling fordi dette vil være din normalinntekt. Hvis du er sykemeldt og fortsetter å være sykemeldt regnes alt som en sykemeldingsperiode og de vil ikke omregne sykepengene etter din nye stillingsprosent. Håper derfor at du har vært sykemeldt i ferien. Da vil du også ha krav på erstatningsferie i fire uker som du kan ta ut i høst og dermed utsette eller "forlenge" permisjonen med like mange uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...