Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vår jente på 2 år og 7 mnd har overtatt kontrollen totalt!!! hva skal vi gjøre med dette? Når vi er borte på kafe f.eks så hiver hun lekene ut over gulvet og roper og skriker og vil ikke høre på oss når vi snakker til henne. hun sitter heller ikke i ro når vi skal spise og svarer tilbake når vi sier noe til henne. jeg blir så frustrert!! dette kan jo ikke fortsette lengre!! vi må stoppe dette nå, og trenger hjelp!!!

Hun er veldig blid og fornøyd og er språklig flink, så problemet ligger ikke der, men hun blir helt hysteriisk når vi snakker til henne og sier at hun ikke får lov til diverse. hun legger seg ned og roper og skriker og sparker, biter og slår...spesielt skjer dette når hun er trøtt. hun vet hun ikke får lov, men kikker på oss og slår oss. reaksjonen fra oss er å si nei og ta hånden hennes i slaget. hun får deretter gå på rommet sitt alene til hun er snill.

Kan noen hjelpe oss med gode råd?

Skjønner ikke dette!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5854712-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg skjønner at du er frusterert, etter det jeg forstår er dette en måte hun bruker for å få det som hun vil, eller ganske enkelt å få oppmerksomhet, jeg har selv en gutt i samme alder som hender slår seg helt vrang innimellom, hvis han hyler og skriker fordi han ikke får noe i butikken sier jeg at hvis ikke han kan være flink , må vi f,eks gå ut i bilen. fortsetter skrikingen går jeg ut og setter han og meg selv i bilen, vi kan gå inn igjen hvis han roer seg, men ikke før. Det er utolig viktig å gjennomføre hvis du sier at noe kommer til å skje!!

er vi hjemme å han ikke vil pusse tenner, kan jeg f,eks si: nei vel, men vi er her på badet til du har gjort det du skal, så setter jeg meg ned å venter(helt rolig, jeg er ikke sint) etter en stund kan jeg spørre: vil du pusse nå??? Svar: NÆÆIII, vel, da er det bare å vente ei stund til. det ender alltid med at han gir seg og er blid og føyelig som om ingen ting har skjedd(det kan ta litt tid i begynnelsen for hun vil nok teste hvor lenge du holder ut) Trikset er å ikke bli sint og å holde ut lenger enn henne. Hun vil at du skal bli sint og frusterert, hvis du ikke blir det, vinner du og ikke hun. Lykke til :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5854712-hjelp/#findComment-5857742
Del på andre sider

Det hjelper ofte å være litt medgjørlig og være på deres 'side' når de er trøtte. Da nytter det ikke å kjefte i vei.... De er jo bare små disse her...

Forsøk avledninger eller små belønninger istedet....

(Har selv merket at man kommer særdeles til kort når de er trøtte eller sultne...)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5854712-hjelp/#findComment-5857963
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...