Gå til innhold

Heisann! Melder meg også inn her!


2julibarn

Anbefalte innlegg

Hvordan går det med dere?

 

Vi har det bra, bortsett fra konstant søvnmangel. Veslejenta sover aldri mer enn 2 1/2 timer i strekk om natten. Noen netter sliter vi også med at hun er våken. Tror hun har litt vondt i magen innimellom. Førstejenta hadde melkeallergi og skrek 24 timer i døgnet, så dette blir bare barnemat i forhold, men må innrømme at jeg blir temmelig sliten allikevel av å sove så lite. Hvor mye sover deres barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest -lilly-

Hei!

Her ammes det annenhver time om dagen, men på natta har hun begynt å sove litt lenger om gangen. De første ukene ville hun ha mat hele tiden ¨på natta, men nå er hun nesten 4 uker og sover bedre :)

Så kanskje du bare må smøre deg med litt tålmodighet og håpe på det beste. De blir som regel flinkere å sove etterhvert.

Kos deg masse da, og sov mens du kan :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sover ca 2.5 timer mellom ammingene på natta. Han har mageproblemer, men jeg har kjøpt Minifom på apoteket, og det har hjulpet. Han vil likevel ofte ikke sove aleine, men inntil meg, det virker som det hjelper på magesmertene, kan også bare være at han vil ha nærhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dagen vil jenta mi ha mat heile tia og så berre sovner ho på puppen etter 5 min... og våkner opp igjen etter 10 min. Så eg prøver å la det gå 2 timer imellom, sjølv om det er vanskelig. Prøver å stimmulere ho mens suger, så ho får i seg masse om gangen. Då søver ho litt lenger og så virker det som magen er litt bedre, fordi den får "kvile" litt. Eg snakka med helsesøstra om det og ho sa det var lurt å gjere det, så lenge vi var sikker på at ho fekk nok mat. Og det gjer ivertfall jenta mi. Ho har lagt på seg det dobbelte av minstekravet og gulper og bæsjer i ett...

 

Om kvelden sovner ho som regel rundt 21-22 og då sover ho til kl 2-3-4, så der er eg kjempeheldig. Og når ho våkner tar eg ho opp i senga og så ho sover med meg. Og då går d veldi fint. Eg sovner med en gang ho er på puppen, så eg føler eg får ok med søvn om natta. Kunne heller tenke meg ein liten lur på dagen.

 

Ho tar det igjen på dagen, med å være våken stort sette heile tia... Sover kun mellom 13-16.

 

Er ikkje det mykje våken til å være berre 17 dagar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar. For å svare deg: Jo jeg syntes jenta di er mye våken på dagen. Men hvis hun stort sett er fornøyd mens hun er våken så er det ikke noe å bekymre seg for. Hvis hun derimot er missfornøyd og skriker denne tiden så kan det nok hende at hun trenger mere søvn (at hun skriker fordi hun er trøtt/overtrøtt). Jeg har hørt om andre barn som også er mye våkne om dagen, og disse sover også mye om natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...