Positiva Skrevet 8. august 2006 #1 Skrevet 8. august 2006 Det er tvillinger i familien på begge sider, og vi vurderer sterkt nummer 3, men venter til barna er litt eldre hvis det er store sjanser får å få tvillinger. Erdet mange av der flerbarnsmammaer som har tvillinger i familien?? På forhånd takk, Positiva
♥Cherrypie♥ Skrevet 8. august 2006 #2 Skrevet 8. august 2006 jeg er ikke flerbarnsmamma. men jeg vet at tvillinger er arvelig på en måte ja:) det skal visstnok gå i annethvert ledd,så om din bestemor fikk tvillinger er sjangsjen litt større for deg enn for andre som ikke har tvillinger i fam. jeg tror jeg er på veg med 2, å min bestemor fikk tvillinger, så det er absolutt større sjangse da.. lykke til:))
Anonym bruker Skrevet 8. august 2006 #3 Skrevet 8. august 2006 Jeg har hørt at det går igjen i tredje vert ledd på mors side jeg da og det stemmer med oss. venter barn nummer tre og fire nå og vi må ut å kjøpe større bil, det er minuset.
Tjatjo Skrevet 9. august 2006 #4 Skrevet 9. august 2006 Jeg er tvilling selv og har også bakover i slekta. Oldemor på morsiden er tvilling.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2006 #5 Skrevet 11. august 2006 Toeggede tvillinger på morssiden kan være arvelig, ja. Eneggede er bare slump og kan skje hvem som helst. Mors alder er for øvrig også en faktor som øker sjansen for toeggede tvillinger. I så måte ville jeg kanskje ikke drøyd alt for lenge med en ny graviditet ;-) Det er for øvrig visstnok bare en seiglivet myte at tvillinger hopper over et ledd.
Gjest Skrevet 11. august 2006 #6 Skrevet 11. august 2006 Tvillinger er arvelig hos jentene som er selv eller har toeggete tvillinger i slekten. Vet ikke hvor gammel du er, men sjansen til å få tvillinger øker også med alderen uavhengig av arv. Derfor det fødes flere tvillinger idag siden flere venter lengre med å få barn. Så det å vente kan jo forårsake nettopp tvillinger Jeg har ingen tvillinger i slekten, men fikk selv tvillinger rett før jeg ble 30.
Heidi4 Skrevet 13. august 2006 #7 Skrevet 13. august 2006 Hei. Jeg er selv tvilling og venter mine tvillinger i februar, sjansen for å få tvillinger øker med alderen da vi kvinner produserer flere egg. Jeg er 29 år og dette blir barn nr 5 og 6. Ser på det som en positiv utfordring, det er kjempeartig å være tvilling! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå