Gå til innhold

Oktober: Bekkenløsning og behandling


OktoberPrins kom 20.10

Anbefalte innlegg

Er det noen med bekkenløsning her inne som også går til regelmessig behandling? Legen min mente at det ikke var så mye man kunne gjøre annet enn evt trening i vann og bekkenbelte,men det virker som om det er mange som mottar behandling? Min svigermor underviser på fysioterapi, og mente også at det stor sett er hvile og ikke ensidige bevegelser som gjelder...

Min vikar på jobben min sa også at man burde pushe på for å få behandling etter fødsel, hun hadde slitt forferdelig etter hennes fødsel(så hun vet hvordan jeg har det..). Jeg er snart på krykker,alt er j...lig vondt hele tiden, selv om jeg har vært sykemeldt i 4 mnd, og ikke gjør noe!! jeg kjeder vettet av meg og drømmer om lange turer med vogn.

 

Noen som har erfaringer fra før, nå osv?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har sliti med bekkenløsning i flere måneder nå og det er ingen behandling som kurerer det. Jeg går til fysioterapi hver uke og det jeg får ut av det er: 1.veiledning til hvordan jeg kan trene så jeg ikke er helt slapp og ubevegelig når barnet kommer ut 2. jeg har lært endel om hvordan man beveger seg og gjør ting uten å få veldig vondt og 3. får massasje som løsner opp litt og fjerner noe av smertene for en kort periode.

 

Bekkenbelte anbefales ikke lenger fordi det immobiliserer musklene rundt bekkenet og gjør opptreninga etter fødsel vanskeligere og mer langvarig. Sorry at jeg ikke kunne komme med noen solskinnshistorie, men det eneste vi kan gjøre er å lære å leve med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg satt akkurat og tenkte på hvor utrolig bra jeg har vært i bekkenet den siste uka. Hadde lange perioder i sommer hvor jeg hadde store problemer med å bevege meg. Har vært regelmessig hos kiropraktor og det har hjulpet. Mine plager dreier seg antakelig om låsning ett sted i bekkenet som medfører mer "slark" andre steder. Du er sikkert mye sterkere plaget enn meg, men hvis du ikke har prøvd kiropraktor, vil jeg i alle fall anbefale å prøve. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått til akupunktur, og det hjelper noe. Spesielt på muskelspenningene som oppstår i tilknytning til bekkenet, -hofter/lår/rygg. Har også hørt at osteopati skal være bra. Tenker å prøve det hvis det bare blir verre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt rygg problemer fra før, og går regelmessig hos min kiropraktor. Forrige uke hadde kjempe problemer med bekken; kunne nesten ikke gå. Fikk behandling hos han, og følte meg helt hærlig etterpå. Jeg tar behandling nå litt mer oftere slik at det blir ikke så ille over tid. Anbefale sterk kiropraktikk!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å få legen din til å henvise deg til fysioterapaut. Og få han til å skrive invalidiserende smerter e.l da får du alt gratis uten å bet egenandel. Jeg har mye kontakt med flere fysioterapauter, og de forteller at mange med bekkenløsning har veldig god effekt av å trene med beina i slynge (som de gjør hos fysiot) Flere har faktisk fått en aha-opplevelse etter å ha prøvd dette. Jeg har selv prøvd det en gang nå, og jeg merker stor forskjell. Virkelig verdt ett forsøk:))

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...