Gå til innhold

Hjelp meg ang leggetid.

Anbefalte innlegg

Jeg har en gutt på 3 år som jeg legger i 20- tiden å det går greit. Men så er det minstemann på 7 uker som ikke vil ta natt før ca 2 tiden hver natt. Nå er mannen min på jobb i nordsjøen så det er litt tungt da jeg er oppe i klokken 8 for å kjøre eldstemann i barnehagen.

Hvordan kan jeg få minsten til å ta natt tidligere, han er trøtt men med en gang jeg legger han i senga si så begynner han å gråte. Er det ikke litt tidlig å bare la dem ligge hvis de gråter???

Jeg sier takk til alle gode råd, jeg sliter siden han i tillegg er våken 2 ganger fra 2 til 8 for å få mat...

Hilsen fra veldig trøtt mamma til 2

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5854024-hjelp-meg-ang-leggetid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

HVa med å legge han i en bag og gå rundt å gjynge han til han sovner? Det måtte vi her da han var liten, da han kun ville sovne til pupp før det. Funket fint her.. da det var vel etablert, så begynte vi med å kun vugge han til han roet seg, og satt ned baggen. Dette for at han skulle lære seg å sovne for seg selv uten vugging. Da dette funket etterhvert så la vi han i sengen. Nå er han super enkel å legge og det har han vært siden han var 2,5 mnd gammel..

Skjønner godt at du er sliten og det er jo ikke en løsning og legge seg kl 2 om natten. Håper du finner noe som fungerer for dere..

Er det mykbag du har til vogna? Det hadde ikke vi til vår vogn så vi skaffet en egen mykbag som vi brukte. Så hadde vi en liten dyna i bunnen slik at han lå mykt og godt og ikke ble slengt rundt i baggen når vi gikk rundt med den.. (siden kantene på dynen da rammet han inn hvis du skjønner..). De første gangene måtte vi vugge ganske lenge. Noenganger i en time, men det ble kortere og kortere.. man må se lyset i enden av tunnellen.. :-)

Hadde lagt minstemann i sengen en halvtime tidligere hver annen dag eller så. Tatt det gradvis. Men han er jo liten, så det er vel ikke rutiner ennå men man kan jo prøve. Noen er heldig :)

Og prøv å få nok hvile når størsten er i barnehage. Sov når minsten sover :) Slik vil du ha overskudd til deg selv.

Lykke til og gratulerer med baby!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...