Gå til innhold

Utålmodig etter en MA!!!

Antijante

Anbefalte innlegg

Hei!

Hadde MA den 5. august, og ønsker starte så fort som mulig med ny prøving. Blør litt enda, (veldig mørktbrunt) men hvor stor er egentlig infeksjonsfaren ved samleie da? Tenk hvis jeg har eggløsning nå allerede og går glipp av en sjanse? Er det noen som har erfaringer på dette? Noen som har hatt samleie etter SA/MA før blødning har gitt seg helt? Håper noen kan hjelpe meg med svar!

Fortsetter under...

Kan bare være tilfeldig, men etter min siste MA/SA i slutten av april, blødde jeg ganske lenge. Da det så og si hadde gitt seg, hadde vi sex (med kondom) et par ganger. Begynte deretter å blø igjen. Da jeg var på etterkontroll på sykehuset, fant de en liten oppblomstring av en bakterie som gjorde at jeg lettere blødde/hadde vanskeligere med å slutte å blø.

Aner ikke om det at vi hadde samleie kan ha vært medvirkende årsak til at denne bakterien dukket opp, men det førte iallfall til at vi måtte avstå fra sex i en drøy uke til.

Håper det går greit for dere :)

Vil anbefale deg til å vente med sex, bade i basseng og bruke tamponger til et par dager etter at du har sluttet blø. Det er for surt å få en infeksjon som kan ødelegge ganske mye i fremtiden bare fordi man ikke ventet en eller to dager. Husk dessuten på at dersom du skulle bli gravid igjen med en gang, og har en infeksjon i kroppen, øker dette faren for spontan abort...

1. MA: hadde ikke utskrapnin, blødde i 6 uker, gravid 2 uker etter blødningene stoppet.. Ventet med sex til blødningene var borte

2. MA: utskrapning, måtte vente 2 uker med sex. Gravid 5 uker etter utskrapning...og forsatt gravid!

Vet ikke om dette hjalp.. Anbefaler utskrapning...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...