Gå til innhold

Hjelp? hvilken vogn skal man velge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

syns 3-hjulinger ser ganske kjekke ut, men er de støe og trille på?de blir ikke mer vinglete når det bare er tre hjul? har sett på noen, feks teutonia S3, men den er jo så lav? merkes det når man bruker den eller er det bare vanesak? er ikke spes. høy selv altså, men gubben mmå nok trille litt og! ;) hva er evt fordelen med 4-hjulinger? Duo blir det uansett tror jeg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høyden vil nok være en vanesak tror jeg..var iallefall det hos oss! Etter prøving av utallige vogner har vi også fallt for Teutonia s3 til nestemann-/dame...Har man først hatt en vogn med 360 graders roterende forhjul er man avhengig (eller snakker jeg bare for meg selv?;)! Vi kommer nok til å gå for en OTH igjen når baby`n blir eldre, 1.5år++, men som første vogn blir det en s3, ganske enkelt pga at sittedelen kan vendes.. det var eneste grunnen til at vi solgte OTH`n til jenta vår, men kommer som sagt til å kjøpe den igjen senere..

Synes forøvrig både OTH og s3 er veldig stødige vogner, og har ingen problemer med å anbefale deg disse på det sterkeste!! Vi har også valgt duo-bagen til s3 da vi får ett vinterbarn =)

Lykke-lykke til - masse å velge i ;)

Skrevet

kan ikke si så mye om 3-hjulinger for jeg har 4-hjuling selv (teutonia mistral sport). skulle jeg hatt 3-hjuling skulle forhjulet vært svingbart, ellers ser jeg ikke poenget. valgte likevel 4-hjuling for jeg ville ha ei vogn jeg kunne ha lenge og syns 4-hjulinger virker stødigere spes når barna blir større og hiver seg mer rundt.

men ang høyde så har vi som sagt ei teutoniavogn (syns alle er lave av det merket og det var grunnen til at jeg var negativ før jeg fikk den - hadde en simovogn først) og de ER lave. men jeg syns faktisk ikek det gjøre noe - da vi bytta fra høy simovogn til lav teutonia så var høyden det jeg tenkte mminst på. håndtaket kan også justeres, så min gubbe på 190 har ingen problemer med trilling i alle fall ;o) han har heller ikke sagt noe om høyde på liggedelen ifht løfting. jeg trodde (før je gfikk vogna) at det ville bli pes for ryggen, men de små veier jo "ingenting" og man står vanligvis ikke bøyd over vogna over tid heller. bøye seg må man uansett.

Skrevet

Hadde holdt meg unna Simo, Brio, Emaljunga, Teutonia for de ser virkelig bare døds triste ut. sikkert stødige og gode, men trøtte. Dessuten må du jo ha stasjonsvogn for å få den inn i bilen.

Det å kunne snu på femøringen kan en bare når en har løse hjul, og er et absolutt must. Har flere vogner selv, og det er en pine å bruke den som ikke har snurrehjul. Det er også fint at vogna er høy slik at en kan bruke vogna som barnestol og ha babyen på riktig nivå. Den ene sportsvogna jeg har er veldig lav, og ikke særlig populær, de liker jo å sitte likehøyt som oss.

Ville gått for en Quinney, Bugaboo, Stokke eller Easy Walker. De er veldig stødige 3 hjulingene, men som sagt, de må ha snurrehjul, som kan låses, om ikke er de bare enda mer ubrukelig enn 4 hjulingene.

Skrevet

Uenig her jeg da ;o) Synes slettes ikke Teutonia ser dødstrist ut! Spes ikke s3, med lavprofildekk, stilig ramme etc!

Quinny vil jeg ikke anbefale (har hatt 3 stk), og skal man ha roterende forhjul blir comfort`n alt., og den har utrolig smal sittedel, så for oss ble det veldig trangt med vinterpose og snuppa på 1.5år.. Buggis`n solgte vi nettopp da den var veldig ekkel å trille på grusvei og ulendt terreng, noe det er en del av her vi bor (som byvogn var den suveren!). Easy Walker synes jeg er alt for simpel.......altså, liker ikke utseende.. Stokke derimot er en vogn jeg aldri har prøvd, og dermed ikke kan uttale meg noe om ;p

Men skal være enig i at har man først en vogn med roterende forhjul, så går man ikke tilbake til en 4-hjuling! (..iallefall ikke vi..)

OTH UJ må jeg forresten få gi litt ros...den er den aller-aller beste noen sinne! Vi har hatt to....og skal definitivt få tak i en igjen så fort vi ikke er avhengig av vendbar sittedel.

Her er det MASSE smak og behag; man får bare prøve seg frem =)

Skrevet

Vil anbefale Jane Slalom pro. 3-hjuling. Ser ingen grunn til å ha 4 hjul. 3 er stødig nok.

Vogna har en hardbag som kan klikkes på understellet og settes rett i bilen - er godkjent/ bilsikker -trenger ikke sikkerhetsnett. Veldig kjekt når hun lille sover at vi kan flytte henne rett over. Det er også et bilsete som hører med som kan klikkes på understellet og en sportsvogndel med nedfellbar rygg osv.

Denne vogna er veldig smart laget med feks innebygd insektsnett i glidelåslomme, lett å slå sammen, tar liten plass, kan ta av hjulene lett så tar den enda mindre plass, har skivebrems på forhjulet som gir veldig jevn og god bremseeffekt, kan låse fremhjulet (kjekt om du går på sti med mye røtter skal ned en kant eller kjører buss med dårlig sjåfør som jeg erfarte i dag).

Når understellet er slått sammen tar den ikke mye mer plass enn en liten sportsvogn.

Vi får veldig gode tilbakemeldinger av erfarne vognkjørere. De blir imponerte over vogna. Finnes i mange farger. Vil absolutt anbefale denne.

Jane, Slalom pro.

Skrevet

Vil bare nevne at Jane-vogna ikke har vendbar sittedel når barnet har vokst ut av bagen, og skal over til sportsdelen.....bare slik at man er obs på det, mange som ønsker å ha barnet mot seg enda en liten stund etter bag-perioden:)

Skrevet

Jeg har ikke greie på vogner, men Bare legge til her min mening om Emmaljunga. Vi har kjøpt Emmaljunga City cross sportsvogn med city bag,og den er IKKE stor i forhold til mange andre vogner. Derfor VI har valgt den. Den er enkel i mekanismen, og er veldig lett i vekt. Det var en viktig greie for oss når vi valgte vogn, for jeg er ganske liten selv:) og vil ikke ha en stor og tung vogn. Så den var perfekt! Liten og nett når den er sammenlagt også.

Var ingen tvil om hvilke vogn VI ville ha...

Lykke til med det vanskeligste valget!!:)

jente 77

Skrevet

En ting til..Bagen og sportssittedelen kan vendes på med kun et enkelt klikk og et lite løft, så kan du ha barnet hvilken vei du vil:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...