Gå til innhold

Ukens pep-talk er overstått...

moderen

Anbefalte innlegg

Hei alle.

28+0 i dag!

Tilbake fra kontroll på sykehuset, der en meget entusiastisk lege gratulerte med at vi var en heldig minoritet (svært få går det så bra med etter så tidlig vannavgang), og mente at vi nå kan puste ut...

Vekt ble estimert til 1,2 kg (hurra!!!!!!!!!!!!!!), og han regnet med at fødsel blir satt igang senest uke 34 - muligens så tidlig som uke 32. Hvis vi fortsatt kniper igjen da... Er det seteleie blir det ks, men de er nok ikke fremmede for at jeg kan få det uansett. Får fortsette med lett manipulering hver gang...

Og selv om jeg lekker (mye), er det nok vann der inne, og ingen synlige tegn til infeksjon.

Så ja - vi puster ut, og ser frem til kontroll hver uke heretter - for min sjelefreds skyld!

Og da kan jeg .... forsiktig, forsiktig.... begynne å tenke på å bygge rede...

Klem fra

Fortsetter under...

Annonse

Nei så godt!!! :-D Jeg har vært en trofast "Heier" siden jeg hørte om historien din, og er utrolig glad for at odsen bare blir bedre og bedre!!! :-D

Som jeg har sagt før, Modreren: du er KNALLTØFF!!!!

Stå på! :-)

Nei, vil ikke si det... Mer i ro enn jeg ellers ville vært, tror jeg - det psykiske presset gir utslag som fysisk tretthet. Dessuten har jeg to armer som tidvis ikke funker pga carpal tunnel syndrom (eller om det sitter høyere opp), og som også hindrer normal nattesøvn...

Men ellers gjør jeg det jeg orker. Har gitt opp støvsugeren og gulvkluten, men evighetsmaskinene (til klesvask og oppvask) går jo uavbrutt, det er stadig folk innom som mer enn gjerne tar en kaffekopp og en nystekt vaffel (eller en Mariekjeks!!!), mann og 5 unger skal ha middag, og dessuten skal det jo skje litt i ferien... Dyra, kjøkkenhagen og plenen har jeg fortrengt, dem får andre ta seg av, likedan terrassen jeg skulle snekret i sommer. Det får bli neste år.

Innimellom må jeg legge meg nedpå - ta meg inn OG kjenne etter liv... Har etterhvert lært at det som skal lekke ut vil gjøre det uansett - så det å hvile er vel og bra ved behov, men det har lite å si i forhold til tilstanden ellers. Hard fysisk anstrengelse gir mer lekkasje, men ikke normal aktivitet.

For meg har det vært viktig å leve så nært opp til normalen som mulig, men det meste er nedprioritert...!

I går var jeg på loftet og hentet ned babytøy - det går en STOR eske rosa tøy rett opp igjen... Må visst ut i verden for å få kledd opp gutten...

Takk for støtte!!!!

Klem fra

Annonse

Hei

Det har vært veldig spennende å følge med på utviklingen i dette særdeles nervepirrende svangerskapet. Du er et levende ekspempl på at det gjelder å ikke gi opp. Din historie tror jeg gir leserne styrke til å stå på og være optismistisk til "the bitter end"! Du har gitt mye av deg selv ved å fortelle samtidig som du viser hvor godt det er å dele slike erfaringer med andre. Takk skal du ha og LYKKE TIL VIDERE :-)

Mvh

Jeg tror at det er nettopp det som gjør at det går så bra med dere. Nemlig å leve så normalt som mulig, og hvile etter behov.

Tror det er mye større risiko, hvis du hadde vært på sykehuset, med alle "hemska" som vi sier på svensk. (kom plutselig ikke på det norske ordet:-)) bakterier. Fostervannet er jo også i seg selv rensende, når den tar en skyllning en gang i blandt.

Så flott at du orker å være hjemme, før da har du jo naturlige bakterier rundt deg:-))

Selv hadde vi barnedåp her hjemme i helgen. Huset var fullt med vår danske og svenske familie:-). Min kjære samboer la det siste av gulvet i stuen og gangen, når de første gjestene ramlet inn:-).

Det festlige er at begge mine danske svigerinner er gravide:-)). Den ene er 37 år og er i uke 22. Og plutselig så spratt det en kork, med champange..Jet, om jeg ble gla:-). MIn andre svigerinne på 42 år, venter sitt første barn i mars.

Nå får jo lille Thyra, kusiner eller fettere på sin egen alder:-))))

Dette var kjempegodt nytt modern :)

Har trofast fulgt deg i hele sommer og heiet deg fram. 1,2 kg er jo bare helt fantastisk. På slutten av denne uken så er han jo like tung som min strikkeglade 7-åring var da hun ble født.

Det er vel på tide å bygge reir nå ja. Det tar sin tid å få vasket opp alle klærne og tørke støv av vogn og seng.Ikke lenge igjen før den lille tøffingen er hos dere nå. Tenk det er bare litt over 1 mnd igjen før du kan holde rundt ham :). Løp og kjøp noen keiserlige klær. Det kan jo være at det er en liten keiser du får. Lykke til!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...