Gå til innhold

August: Noen fler med bl forran??


Molait

Anbefalte innlegg

Kjennes ut som om ..eh..ja..dere vet..skal dette fra hverandre. Klarer til tider ikke gå. Noe problematisk når man er på vei til do.

 

Noen tips? Massasje liksom? Der???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jupp, kjent sak.. og grusomt vondt i blant, spesielt dersom jeg har sittet i ro lenge, eller må opp fra senga om natta.. Ser helt invalid ut! Har ikke noe som hjelper, annet en å lide seg gjennom de første 15 skrittene, så går det seg til. Er akkurat som om jeg stivner, også må jeg bare tvinge meg til å gå for at det skal bli bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkuratt sånn har jeg det også. ser nesten ut som jeg har driti på meg..

Er visst ikke noe å gjøre ved nei, bare å lide seg igjennom. men når alt kommer til alt så det jo verdt all kvalme, smerte, hovenhet, hormoner å you name it. ikke sant?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Vondt mellom bena, men heldigvis ikke så ille. Stivner av å sitte, men blir ofte bedre når jeg får beveget meg litt igjen. Blir værre hvis jeg går lange turer (ikke under turen som regel, men etter en liten stund når jeg slapper av etter tur). Men er vel sikkert bra å gå en liten tur hver dag likevel?

 

Aner ikke hva som kan hjelpe... Utenom å føde;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Hatt det slik i månedsvis. Det som hjelper er :

- ikke skreve! ( er jo ikke ondt å gjøre det der og da, men etterpå kjennes det pga bekkenleddet fremme er blitt strukket på da )

- ikke sitte på huk

- når du skal snu deg i senga, hold føttene samlet, løft opp rumpa - da kan det komme et skikkelig "klikk" framme, ondt akkurat da, men mye bedre etterpå

- annen snuvariant: løft på hofta som om du er en hund som skal tisse, er fryktelig ondt - men press ut og opp, da kommer det et "klikk" i hofta mi, som gjør det bedre etterpå

- og dette hjelper masse : massasje av setemuskulaturen. Be mannen din presse en finger kjempehardt inn i de ømme punktene på rumpeskinkene dine, og holde trykket lenge til du liksom kjenner at smerten dabber av. Det hjelper faktisk enormt godt, og har gjort at jeg nå har mindre ondt enn jeg feks hadde midtveis i svangerskapet.

 

Ellers lurer jeg veldig på hvordan det blir å gå i fødsel, når det er så ondt som det er nå, hvordan blir det ikke da når dette skal strekkes på under fødselen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...