Gå til innhold

Hva skal lillesøsteren til Isak hete?


Zoomer - lykkelig tobarnsmamma

Anbefalte innlegg

Vi liker korte, internasjonale navn og ingen dobbeltnavn ettersom barnet får to etternavn. De må være internasjonale i den forstand at de uttales/skrives forholdsvis likt på engelsk og norsk, for jeg har britisk bakgrunn... Storebror heter Isak, men det betyr ikke at lillesøster trenger et bibelsk navn.

 

Har dere noen forslag? Liker kanskje litt spesielle navn :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Keira - må smake litt på det. Fint og uvanlig, har aldri hørt det før.

Rakel - Står på listen vår

Leah - Står på listen vår

 

De andre navnene som er nevnt forbinder jeg med andre personer, eller kjenner jeg noen som heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Konstanse blir litt for sukkersøtt for meg, tror jeg. Mie er en mulighet, dvs har Mia på listen vår... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn heter også Isak, og han skal også få en lillesøster.

Vi har ikke tenkt å bruke bibelsk navn. Vi har tenkt litt på Ina eller Iben vi da..... Men vi er langt ifra sikre enda. En ting er sikkert, vi skal ha et kort og greit navn som ikke to til i klassen har....

Lykke til med navnvalget Zoomer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant. Håper vi finner et navn som ikke ALLE heter... Ina heter en veldig hyggelig venninne av meg og Iben heter datteren til en nær kollega, så det blir feil her... Hvor gammel er din Isak? Isak her i huset ble nettopp ett år (født 25. juli 2005).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Isak er født 22\6-04. Så han er litt over 2 år.

Et navn jeg har veldig sansen for er Nelly. Kjenner ei på 3 1\2 år som heter det. Hun er helt herlig. Søt jente, men ikke sukkersøt hvis du skjønner..... Hadde jeg ikke kjent henne såpass godt, så hadde vi brukt det navnet.

Hva med Sina? Det er det ikke så mange som heter heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn rent statistisk viser det seg at alle som tenker å finne opp kruttet ofte finner opp det samme som et dusin andre. Navn går i bølger, og det vil nesten alltid være fler som føler seg innovativ og tenker på samme type navn som deg... Nettopp fordi de akkurat nå er ganske uvanlig :o)

 

Det viktigste for meg er at vi finner et navn vi liker og som klinger godt i våre øre. Nå har min mann og jeg ett sett ører hver, og det er jammen ikke alle navn som klinger like godt i begges ører!

 

Lykke til med navnevalget!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så morsomt... Nell står faktisk på listen vår. Sina liker jeg ikke så godt, tenker på ordet "sinna" og får dermed ingen god assosiasjon. Det er som hun under her svarer - merkelig hvor få navn som klinger godt i ørene på både mannen min og meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er søren ikke så lett å finne et navn som begge er helt fornøyd med. Navnet Isak var det faktisk samboer`n min som foreslo. Men når jeg også likte det veldig godt, så var det jo greit da. Men jeg har en følelse av at vi kommer til å gå for Iben. Men kommer til å følge godt med på denne tråden videre. Håper du får mange gode forslag ;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!!

 

Synes Liv er litt kjedelig, og ønsker ingen dobbeltnavn pga to etternavn. Helen nekter jeg å kalle henne, for mannen min sine to ekskjærester heter begge to Helene hehe... Emely - tror jeg ville skrevet det Emily i så fall... må tenke på det :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min synes Mia er så flott, men det er jo blitt så populært... Iselin heter niesen min :o)

 

Kom på ett navn - Annie, hva synes dere om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annie er kjempe fint navn. Men dattera til en av mine nærmeste kollegaer heter det, så det blir litt for dumt for meg.

Ellers hadde det antagelig stått på lista vår.

Er ikke så mange som heter det i forhold til Anna og Anne heller. Et pluss spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir i så fall oppkalling etter mannen min sin mormor (Anne Louise), dvs Isak og jenta sin oldemor, som fortsatt lever. Vi får se... Mannen min vil heller ha Mia eller kanksje Anya. Bra det er lenge igjen til babyen kommer :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isak og..

 

Alva

Sanna

Saga

Luna

Isa

Thea

Leah

Minea

Timea

Erica

Wilma

Olivia

Ella

Eira

Tilde

Hanna

Moa

Malin

Dina

Julia

Frida

Sina

eller Mina som jeg selv heter!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...