Gå til innhold

Oktober: var på ekstra ul i dag på grunn av lite mage mål


kula 291011

Anbefalte innlegg

er 31+3 å fikk mål på 26, men når jeg kommer på ul viser det seg att lille jenta veier 2600g nå.. er ikke d litt mye??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres i hvert fall ikke lite ut. Sist jeg var gravid holdt jeg på å føde 1 1/2 mnd før tiden, ca uke 32 - da målte de gutten til å veie 1800 g. Han ble født 3 uker før termin og veide 2750 g.

Dette var noen tall til sammeligning, jeg vet ikke hva som er mye eller lite, men du trenger sikkert ikke bekymre deg over at jenta er for liten.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm oki. syns det hørtes mye ut.. hun som undersøkte var også ikke norsk så var ikke akkurat så lett å snakke med, ikke fikk j stilt spørsmål j ville heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun hadde helt sikkert sagt fra hvis det var noe unormalt :-) Sist jeg var gravid fikk jeg også ekstra UL i uke 31 pga at legen mente magen var liten, men så viste det seg etterpå at babyen var normal og at legen bare hadde målt feil.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...jeg skulle tro at babyen veier 1600 gr og at hun har sagt feil til deg. Det er jo det som hadde stemt med hvilken uke du er i nå :) Fint at alt sto bra til ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være rett, jeg var på UL når jeg var akkurat 28uker, da var hun 1400gram, jordmoren sa at de vokser veldig ulikt, "vokseperioder", så kanskje din lille er i en slik "vokseperiode" og heller sakker farten ned litt nå ;) JEg og bemerket til jordmor at ifølge BIM så var min unge ca.900gram i uke28, da bare fniste hun og sa at hvordan BIM hadde regnet seg frem til det hadde hun ingen aning om ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, gruer meg litt til min vekstestimering jeg da... Ligger mye over skjema!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var på ul 29+0, og de mente babyen min veide ca 1600g, og at det var litt undrer gjennomsnittet sa de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...