Graciegirl Skrevet 8. august 2006 #1 Del Skrevet 8. august 2006 Hei og takk for meldingen din. Først må jeg bare beklage at du har opplevdt å miste to ganger. Føler veldig med deg og håper du vil oppleve en vellykket graviditet snart. Krysser fingrene for deg! Når det gjelder reising og graviditet har jeg selv vært veldig usikker. Informasjon fra både leger og jordmor tilsier at mine opplevelser av problemer i svangerskapet på reise har vært tilfeldige. Spurte jordmor senest i går om reiser i svangerskapet, da jeg trolig "må" til Sveits i jobbsammenheng i september. Jordmor sa at det ikke skulle være noe problem - så lenge svangerskapet forløper som normalt framover. Jeg skal til både sjekk hos jordmor og ultralyd (uke 12/13) før reisen til Sveits, slik at jeg får en god kontroll før jeg drar utenlands. Egentlig hadde jeg planlagt å ikke fly mer i denne graviditetet, men jeg føler meg tryggere nå. MEN, jeg reiser ikke utenfor (fastlands) Europa. Dersom det skulle oppstå komplikasjoner ønsker jeg ikke å være på en lang, lang flyreise. I forhold til reiseforsikringen har jeg hatt en veldig "positiv" opplevelse. Da jeg måtte ha utskrapning i Tallinn, Estland fikk vi en fantastisk oppfølging av forsikringsselskapet. Representanter fra forsikringen ringte fra alarmsentralen direkte til sykehuset for å få en oversikt + forsikringsselskapet har egne leger som også tok kontakt angående inngrepet. I tillegg fikk vi telefon på sykehuset underveis og etterpå, hvor de kun ringte for å høre hvordan det gikk og om vi trenge noe. Forsikringen dekket også et par netter ekstra hotell, slik at vi fikk kommet oss før hjemreisen. Eneste bommerten vi gjorde i Tallinn var at vi ikke hadde med Europeisk Helsetrygdekort (nå har jeg det alltid i lommeboka...). Jeg trodde det holdt med norsk pass, men det gjorde det ikke. Dermed ble det litt unødig frem og tilbake før forsikringsselskapet tok affære. Når jeg var på sykehuset i USA viste jeg bare forsikringsdokumentene våre og alt var greit. I ettertid har jeg sendt en skaderapport til forsikringsselskapet. Vi skulle nok ha kontaktet de også denne gangen underveis, men vi var så opptatt med andre ting. Som du skjønner så har jeg ikke hatt problemer med forsikringen i forhold til det å reise som gravid. Det jeg har lært er å alltid ha med alle nødvendige papirer angående svangerskapet + alle nødvendige dokumenter angående forsikring. Husk å spare på alle kvitteringer (hotell, taxi, sykehus etc) dersom uhellet skulle være ute. Sjekk med ditt forsikringsselskap angående eventuelle klausuler når det gjelder reise og graviditet. Jeg har aldri hørt om noen slikt, annet enn begrensning på det å fly mot slutten av graviditeten. HUSK: Det vil som regel gå bra. Jeg ønsker deg en god reise! Hilsen fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5853010-til-~%C2%B4~-jc2-sm%C3%A5engler-reiseforsikringgravid-p%C3%A5-reise/
jadida Skrevet 9. august 2006 #2 Del Skrevet 9. august 2006 Hei! Tusen takk for svar. Husker at det sto noe unntak for svangerskap i vår, så får sjekke det ut nøyere om det blir aktuelt. Fastlegen min har lovet meg tidlig kontroll, så om jeg skulle bli gravid nå, får jeg håpe jeg rekker en kontroll før vi evt reiser. Håper inderlig det går bra med deg denne gangen - du får holde meg/oss her inne oppdatert! Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5853010-til-~%C2%B4~-jc2-sm%C3%A5engler-reiseforsikringgravid-p%C3%A5-reise/#findComment-5860725
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå