Gå til innhold

er ferie "innbakt" i permisjonen?

Anbefalte innlegg

Sjefen min påstår at ferieukene er "innbakt" i permisjonstiden, at man ikke ta ferie før / eller etter permisjonen. Jeg har lyst til å ta de ferieukene jeg skulle hatt nå i juli og flytte dem til neste år, når permisjonen min går ut, men hun mener da at jeg har hatt ferie nå i juli i og med at jeg var i permisjon. Jeg skjønner at jeg allerede har fått betalt for disse ukene, da jeg fikk feriepengene i juni...så får ikke betalt for dem til neste år og den er grei. Men jeg har da rett på å ta de ferieukene jeg har krav på, for permisjonstiden kan da ikke være ferie!?

Hjelp, noen råd og erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5852791-er-ferie-innbakt-i-permisjonen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, du har krav på ferie ja, og de inngår IKKE i permisjonen. Slik som vi gjorde det her, var at jeg ga beskjed til trygdekontoret at jeg skulle ta mine 5 uker ferie i juli, og fikk da ingen utbetaling av permisjonspenger, men fikk feriepenger av arbeidsgiver isteden. Nå har jo du da antakelig fått permisjonspenger og feriepenger i sammen mnd så da har du fått betalt for ferien allerede selv om du ikke har tatt den. Men ta den må du gjøre. Det er bare tull at man ikke skal ha ferie når man har permisjon. De fleste forlenger permisjonen sin med ferien det året.

ferien tas ut utenom permisjonen ja! så sjefen din tar nok feil. men husk at du bare kan overføre to uker til neste år, hvis permisjonen din går så lenge da. hvis du må ta noen uker i år, ring trygdekontoret så legger de det inn for deg og forskyver permisjonen din tilsvarende. hvis du for eksempel har permisjon i 53 uker (full permisjon med 80% lønn) kan du "forlenge" den tiden du har fri med antall uker du har ferie (vanligvis 5 uker i 100% stilling). du kan altså ta ferieukene dine midt inne i permisjonen, hvis ikke du vil bruke dem like etter permisjonens siste dag.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...