Gå til innhold

Hypotyreose

Anbefalte innlegg

Skrevet

I Febuar mistet vi vår 13 uker gamle foster..Jeg er nå 4 mnd på vei å får kjempegod oppfølging..Men i uke 7 fikk jeg vite at jeg har en stoffskiftesykdom(hypotyreose),å at det var den som gjorde at jeg spontanaborterte forige gang..lurer på om det er flere som har samme sykdom å gådd gravid?

Har fått beskjed om å ta det rolig så er sykemeldt i 4 uker..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hypotyreose, og dette er mitt andre svangerskap. Fikk en datter i fjor sommer (13 mnd nå), og er 25 uker på vei med nestemann nå.

Fikk ekstra oppfølging på fødepoliklinikken i forrige svangerskapet, men nå er det ingenting mer enn andre da det er nye retningslinjer (samtidig med da de kuttet ned på antall kontroller osv i fjor). Dette er visst fordi jeg har hatt det en del år, og er regnet som velregulert. Synes det er litt rart at de går fra masse ekstra oppfølging til ingenting, men må jo bare stole på at de tar godt vare på gullet i magen.

Håper det går bedre med deg da! Har aldri hørt om at man kan miste pga det... Lykke til videre i svangerskapet! Det går sikkert kjempefint nå som de er obs på det og følger deg opp!!! :o)

Skrevet

Jeg har hypothyreose, mild variant. Har ei flott datter på 2 etter et relativt problemfritt svangerskap, og er nå gravid i uke 19 med nr.2. Har overhodet ikke hørt at det er noen risiko å gå gravid med hypothyreose faktisk.... jeg ble litt smånervøs nå, men det kan jo hende at jeg er "safe" siden jeg det tross alt er over 5 år siden jeg fikk diagnostisert sykdommen, og har gått på medisiner med god virkning alle disse årene.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...