Fjerdemann på vei Skrevet 13. august 2006 #51 Del Skrevet 13. august 2006 De er jammen søte de mennene:) Jeg las innlegget du skrev, holdt på å le meg i hjel, stakkar du tok han jo litt på senga... Men jeg skjønner jo han holder seg mer tilbakeholden denne gangen. Men jeg krysser fingrene for at spiren sitter ordentlig denne gangen, men det tror jeg den gjør! Jeg har ikke flyttet over til 2. trim enda, tenkte jeg kunne vente til onsdag, da jeg er 13. uker. Det stemmer at jeg er 12+4 nå, ja. Tida går egentlig vannvittig fort, nå er det snart bare 6 kalendermnd igjen. Nå begynner jeg å glede meg skikkelig. Nå er det helt offisielt, vi sa det til et par gode venner av oss i går, og de syntes det var kjempegøy. De er også gravide, så det gjør det jo ekstra gøy. Og nå er jeg jo forbi de første 12 ukene også. Det trenger jo ikke bety at alt går bra, men jeg er veldig rolig på det. Det har jeg egentlig vært helt fra begynnelsen av også, og var det forrige gang også, men vi har liksom en "uskreven" regel om at vi ikke begynner å planlegge så veldig, eller kjøpe ting, før etter de tre mnd. Vi skal til USA i september, så vi kommer nok til å kjøpe en del babyklær da, tenker jeg. DEt er jo gøy å ha noe som ikke alle andre har. (Og kommer nok til å kjøpe masse-masse-masse til Adrian også) Han skal ikke være med, så er veldig spent på hvordan det går. Han får det nok helt toppers på besøk hos besteforeldrene, det er nok oss som merker det... Men vi kom fram til etter masse fram og tilbake, at han nok hadde det bedre hjemme. Det er jo nesten et døgns reisetid, og med tidsforskjellen hadde sjansen for jetlag for han vært ganske stor. Ikke skal vi til veldig "familievennlige" plasser heller, og skal dra litt inni USA også.(Vi skal besøke venner) Men det er med litt blandete følelser vi lot han være hjemme, men vi fant ut det var det beste. Jeg vet ikke når jeg skal til UL, for jeg har ikke vært hos legen enda. Jeg skal til legen 23. aug, da er jeg 14 uker på vei. Det som er dumt med UL, er at de to ukene vi er i USA er i uke 18-20 og det er jo da man vanligvis har UL. Så jeg må få legen til å skrive i henvisningen at vi ikke kan de ukene... Men det ordner seg nok, vi kommer hjem i midten av uke 20, og forrige gang hadde vi UL i uke 16 og 20, og det var uke 20 de så på termin og slikt, så det ordner seg nok greit. Tror nok vi vil vite det om de kan se det sikkert, vi visste det forrige gang, og syntes det var veldig greit å vite på forhånd. MEn vi sa det ikke til noen andre, alle andre måtte leve i spenningen... Og jeg ville ikke sagt det til andre nå heller. Det er veldig greit å være selvstendig næringsdrivende. Men det er jo veldig varierende hvor mye jeg jobber da. Men tar ut flat lønn hele tiden uansett. (Men det er jo fordi det skal tas ut like mye mellom hver familie) Men jeg gjør endel konsulentarbeid for mannen min. (Det hørtes jo veldig flott ut.. Når han sitter med teknisk tegning, og lurer på noe, hjelper jeg. Eller så tegner jeg det selv. For det er jo ting jeg som ingeniør faktisk kan... Men det er utrolig deilig akkurat nå, å kunne styre slikt selv. Og synes det er fint å slippe å ha Adrian i barnehage så tidlig. SElv om han nok hadde trivdees kjempegodt, han er supersosial av seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 13. august 2006 #52 Del Skrevet 13. august 2006 Mannen her driver også med disse tekniske tegningene:) han er elektro ingeniør, på sterkstrøm og automasjon. Har fått seg en knall jobb, så lønnen er veldig bra. Og det hjelper nå som jeg blir student igjen. Var ei inne på bli gavid som skrev til meg i dag kos deg med jentebabyen som kommer om 8 mnd. trodde hjerte skulle stopp opp jeg. Spiller ingen rolle hva det blir, bare det går bra og babyen er frisk, men da jeg leste det, rant tårene;) Håper iallefall det stemmer at det kommer en baby om 8 mnd! Jeg får tidlig ul iom at jeg mistet sist. Mannen vil gjerne vite hva det er, og det tror jeg at jeg også vil, om de kan se det. Kanskje du kan få en ul uken før dere drar? tror dere har rett i at Adrian har det bedre hjemme, og da kan jo dere være litt mer fleksible også. Og jeg tror nok at det er dere som kommer til å merke det best ja:) Men så gøy med USA da! Har selv familie der, men ikke besøkt dem, skal prøve å få det til snart. Sitter og venter på at mannen skal våkne jeg da, kan ikke vekke han i dag også, så må vente til det er en respektabel morgentid;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tyty Skrevet 13. august 2006 #53 Del Skrevet 13. august 2006 Næmmen gratulerer!!!! Dette var kjekt! Lever meg heilt inn i den fantastiske følelsen. Har ikkje vore på nett siste to dager pga reising, men dette var det første eg måtte leite etter no når eg kom inn her att. Tre gonger tre hurra for deg og din lille spire!!!!! PS - eg ventar også april-barn ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 13. august 2006 #54 Del Skrevet 13. august 2006 Tusen takk, er så moro at noen følger med på en:) Når har du termin da? Håper du har hatt en fin reise. Skikkelig vondt i hode i dag, men tror det kommer av været. Klam, trykkende luft ute. Må ut og lufte hunden snart, så skulle ikke forundre meg om det begynte å bøtte ned akkurat når jeg er lengst unna hjemmet;) Glad jeg tok mot til meg og testet til slutt! Ble knallpositiv før jeg hadde rukket "å telle til ti;)" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tyty Skrevet 13. august 2006 #55 Del Skrevet 13. august 2006 I fylgje terminkalkulator på Barnimagen, har eg termin 4.april ) I morgon byrjar eg jobb att etter ferien. Blir spanande å sjå korleis det går...er jo meir trøtt enn vanleg...og har hatt tendensar til å brekke meg i enkelte situasjoner...men kan ikkje seie at eg har vore plaga med direkte svangerskapskvalme. Ps: kva type hund har du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 15. august 2006 #56 Del Skrevet 15. august 2006 Hei Pelle Kanin vennen;) Hvordan går det? Det var i morgen du var 13 uker, sant? Og da du skulle bytte over? Var hos legen min i går og hun bekreftet graviditeten, så nå kjennes det mer "ekte" ut på en måte. Skal tilbake i dag eller i morgen for samtale og bestille tidlig ul. Hun er helt fantastisk og skjønner meg så godt:) Står når jeg logger meg på at jeg er i 6. svangerskapsuke, og det stemmer sikkert iom at jeg er 5+2. Hvordan går det med deg da? Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjerdemann på vei Skrevet 15. august 2006 #57 Del Skrevet 15. august 2006 Heisan! Her går det bare supert, fremdeles veldig god i form, så her er alt bra. Det er i morgen jeg er 13 uker, ja. Tida går utrolig fort... Nå er det en god uke til jeg skal til første legekontroll, så da får jeg også "bekreftet" graviditeten... Men jeg håper jeg får hørt hjertelyden, da. Det burde være mulig, for forrige gang hørte jeg hjertelyden i uke 13+3, og magen har jo kommet fortere denne gangen... Hvis jeg ikke får hørt den da, tenkte jeg jeg skulle bestille JM-time før vi drar til USA, så jeg får hørt den da. Hvis jeg får hørt den hos legen, venter jeg med JM til vi kommer hjem igjen, så sant ikke legen mener jeg bør ha en kontroll til før vi drar. DEt kan jo være det er lurt, for sikkerhets skyld. Forrige gang var jeg til første legetime i uke 12, og jeg husker jeg ble nesten irritert når jeg satt og skulle ta blodprøven, for da kom hun ene lab-dama bort og sa med et glis at "Testen ble i alle fall superpositiv!", for jeg tenkte bare, hvordan i alle dager kan hun vite det, hun har jo ikke tatt blodprøven enda? Helt til jeg kom på at jeg hadde jo gitt henne urinprøven... Hvordan er du i form da, er du fremdeles småkvalm, eller har det gått over til skikkelig kvalme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 15. august 2006 #58 Del Skrevet 15. august 2006 Hei:) Så godt å høre at formen din er så bra!!! Er bare småkvalm, men brekker meg innimellom, men kaster nå ikke opp, og godt er det! Ellers er formen helt fin, litt svimmel nå og da, men det er jeg jo vant med;) Skal absolutt ikke klage! NÅ begynte dine mensvondter å forsvinne? Syns det virker som at mine har gitt seg litt(ikke så ofte liksom) Men kanskje jeg ikke legger merke til dem på samme måte nå, siden jeg vet at tr ikke kommer. For din egen del, hadde det kanskje vært fint å få sjekket med evt JM før du drar, tror jeg hadde gjort det, men nå er jo jeg ekstra forsiktig. Blir det ikke deilig å komme seg over til 2.trim?! Da er man liksom over den terskelen:) Gleder meg til jeg kommer dit, men det er jo en stund til ennå.................. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjerdemann på vei Skrevet 15. august 2006 #59 Del Skrevet 15. august 2006 Så vidt jeg husker, begynte mine å gi seg i uke 6. Så i så fall kan det jo stemme med at dine også begynner å gi seg... Men det kommer jo fremdeles noen stikk innimellom enda, men bare en sjelden gang, ikke sånn hver gang jeg beveger meg opplegg som det var på begynnelsen. Men jeg tror det var rundt uke 6 de ga seg, de ga seg i alle fall fort... Ja, det kan nok være det er lurt å ha vært på en test rett før jeg drar, bare for å være sikker på at jeg ikke skulle ha høyt blodtrykk plutselig, eller noen andre problemer. Denne gangen har vi til og med avbestillingsforsikring, siden vi jo kan risikere at jeg plutselig ikke får lov å reise. Men jeg regner jo ikke med det skal være noe problem.. Men egentlig er jeg jo over terskelen allerede, for den er jo når man går inn i sin 13. uke, altså 12+1;) Men nå har jo jeg vært veldig rolig for at alt går greit helt fra starten av, så skille mellom 1. og 2 trim er ikke så stor for meg. Forskjellen for meg er stort sett at nå er det helt offisielt.... Jeg vet ikke helt hvorfor, men i begge svangerskapene har jeg hatt veldig ro på at alt går bra. Også forrige gang, da hadde jeg en kraftig styrtblødning, men var alllikevel helt rolig på at det ikke var noe "farlig". Jeg er egentlig veldig glad at jeg har den roen, og det er egentlig litt rart, for jeg har en tendens til å bekymre meg unødvendig over andre ting... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 15. august 2006 #60 Del Skrevet 15. august 2006 Ja, det er en fin ting å ha den roen i svangerskapet. Jeg har en god følelse nå, selv om jeg til tider får helt panikk, men er kanskje ikke så rart:) Er i uke 6 nå, 5+2 eller noe sånt, så det er vel derfor det har begynt å gi seg disse strekksmertene. Kjenner det for all del, men ikke så ofte, litt slitsom i starten, særlig før jeg testet, gikk jo på do tusen ganger for å se om tr var kommet;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå