Gå til innhold

Pelle Kanin og Pølsa + spire:)

Gjest

Anbefalte innlegg

Ja, er nok det savnet og ønske om en positiv test som gjør at jeg ikke tør tenker jeg.. Siden det nå er gått nesten 6 dager over(i morgen) Så har jeg begynt å ane et liiiiiiiite håp her selv, men tør ikke håpe for mye. Tårene kommer nok uansett resultatet av testen. Skal si i fra her så fort jeg har testet i morgen.

Takk for lykkeønskningene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hadde sjølv ein sa i mars. og gjenkjenner skrekken for testpinnen...skrekken for at det lille store håpet skal bli knust av ei sanning ein ikkje vil ha. så det var min kjære som overbeviste meg om å teste. var faktisk så innstilt på negativt resultat, at når det sto Gravid på testen, så kunne eg berre seie ... OJ! skikkeleg intelligent...

Ynskjer for deg den same positive sanninga som eg sjølv fekk no for snart 7 veker sidan.

Atter ein gong: aller beste ynskjer og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

testet selv positivt etter 4 år med prøving å negative tester så skjønner deg godt. når testen endelig var positiv sto jeg stiv som en stokk og tårene fosset.. skjønte det ikke helt. trodde ikke det var sant.. så tok 3 tester til jeg.. var 5,5 uke på vei før testen slo ut på meg.. hadde da testet flere ganger i di 5 ukene pga følelsen av å være gravid.. hadde rettda!:) håper din følelse er rett åsså da!! å husk at du kan være gravid slev om testen er negativ! bare å prøve igjen om en uke!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå takk jenter, hjelper å ha noen i ryggen:) Og er testen neg og tr ikke dukker opp, så lar jeg det gå noen dager og tar en ny. Er den første testen som er den verste! Gruer meg alt til i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du - du vet det egentlig, tror jeg, at du er gravid ... det tror jeg! Skjønner ikke hvor du får tålmodigheten din fra, men vedder ganske mye på at vi får lese et jubelinnlegg fra deg her i morgen tidlig. Lykke, lykke til. Jeg biter negler av spenning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe sier meg at jeg ikke er det (ant frykten) og noe sier meg at jeg faktisk begynner å tro på en positiv test selv nå.. er nok ikke tolmodighet, men frykten for å teste som stopper meg, men i morgen skjer det! Uansett:) Koselig at så mange har begynt å engsjere seg her..hehe er like dan selv med jentene inne på bli gravid, kjempe spent på deres tsting:)

Nå må jeg lage meg litt mat her, dør av sult! Skriver her inne i morgen og forteller resultatet.

Takk for støtten jenter!!! Dere er supre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du testet? Har du testet nå da?

Kan jeg GRATULERE!!?????

Adrian våknet liksågodt halv seks i dag, så har hatt GOOOOOOOOOOOOOOOD tid til å glede meg til resultatet!

Håper du er morgenfugl i dag...

(Ser du hadde fått noen andre optimister på tråden også, har du begynt å tro oss nå eller?;)

spent morgenklem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å svare på spørsmålene ang testingen forresten. Om det er et par cm i koppen, holder det fint. Blir det litt lite, er det bare å holde koppen på skrå, slik at det dekker opp til maksstripa. Den skal holdes 5 sek nedi, ja.

Jeg har alltid pleid å bruke kopp, skulle jeg tisset rett på, hadde jeg vært så redd for å bomme, eller miste testen...

Lykke til, venter fremdeles spent på resultatet!=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JER ER GRAVID!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Sitter bare her og gråter, mannen er jo kke hjemme og alle sover. Skjelver så på hendene at jeg nesten ikke klarer å skrive:) Vi klarte det på siste forsøk før termin, herregud, kan jeg tro på dette da?! Krysset kom opp før teststreken.

Takk vennen, for at du har støttet meg så utrolig mye og fikk meg til å teste. Ganske redd her også, men nå SKal det gå bra!!! Skjønner ingen ting jeg, og vi som hadde sex 2 dager FØR el og så ikke før en uke etter igjen! Hva gjør jeg nå da? Du er den første jeg sier det til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERE SÅ MASSE!!!!!

Nå kom tårene her også, selv om jeg jo visste at du var gravid! Å så fantastisk gøy! Da blir det en april-unge på dere! Så gøy!

Får du ikke tak på mannen på tlf heller?

Kanskje det rett og slett er det som er tipset for å bli gravid, å ha lite sex rundt EL... HAr hørt mange si det var da det klaffet!

Gratulere igjen!

=)

Nå skal du feire! (Og hvis du ikke allerede knasker folat, kan du jo feire med det...)

Jeg skal jammen feire litt på dine vegner jeg også! Her blir det sjokoladepudding, bare ikke akkurat nå, for da vil jo Adrian også ha...

ÅH, så GØY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ser du, ventingen min var ikke forgjeves!=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, tror ikke jeg kan takke deg nok jeg:) Og som du sier, hadde du bodd her, ville jeg nok testet torsdag. Skjønner det ikke helt jeg, er jo helt FLAT i magen, null oppblåst, og jeg som hver mnd ser ut som om jeg er høygravid, hehehe

Tenkt at du har vært så optimistisk hele denne gangen, og jeg så negativ. Skulle gjerne hatt deg som nabo nå også jeg, har jo ingen å snakke med her alene. Har ringt venninnen min da, hun er på jobb nemlig, og den som hjalp meg da jeg mistst. Måtte liksom si det til en person.

Tar folat ja, og jeg tror kanskje det lønner seg å gjøre som oss, ha aen mann som reiser mye, så man ikke treffeer el;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være oppblåstheten kommer. Hos meg kom den ikke før etter et par uker etter ikm. Men jeg har ikke pleid å bli oppblåst når TR kom, da.

Jeg sitter bare her og gliser jeg.... (Som om ikke du også gjør det, da.)

Men jeg må nesten gå nå, før Adrian endevender hele kontoret. Kontoret er ikke barnesikkret, det er nemlig kombinert bod (Med åpne hyller) så han roter noe helt sinsykt hver gang han er her inne. Men jeg måtte jo bare se hvordan det hadde gått..:)

Jeg kommer tilbake igjen når han har lagt seg.

Har du begynt å merke stikningene i livmoren? Det er jo kanskje det du har tenkt på som menssmerter?

Gratulere nok en gang, kan liksom ikke få sagt det mange nok ganger.

Og så så gøy at vi fikk være på 1.tri sammen, sånn som vi hadde planlagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet, jeg vet, vi klarte det takket være din positivitet:) Gud, tenk at jeg skal bli mamma da! Skjønner ingen ting jeg altså, ja sikkert stikkinger i livmoren, har innimellom kjent det som at noen stakk med nål i sidene, står på termin siden at jeg er 4+5 i dag, helt sykt! Det er det positive med å teste litt sent. Snart gått 5 uker:)

Kjenner litt sånn i magen nå også, men er vel normalt med litt vondt. Er jo litt usikker på alt siden jeg mistet sist uten at jeg merket det. (så det på ul i 12 uke). Oppblåstheten kom rundt 6 uke sist vet jeg, for det var da jeg testet, trodde julematen hadde satt sine spor. Håper jeg holder meg like frisk som deg:) Har jo vært småkvalm, men det kan jeg leve med.

Skal jo begynne å studere igjen nå 22aug...28 år og ny student med barn i magen:) Håper jeg får ordnet det med skolen, så jeg kan fullføre. Skal på sykepleien. Vet ei jeg kjenner fikk barn 2 mai, og skalen la alt til rette, hun begynner igjen nå. Termin 19 april:) wæææææ:)

Gleder meg til jeg får en liten en som Adrian, han høres så søt ut, og han ER nydelig på de bildene. Nå må jeg gjøre noe fornuftig, ikke bare stirre på testen hehe:) Kommer innom senere.

SUPER KLEM:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, du hadde nok klart det uten min positivitet også, men da hadde det kanskje gått enda lengre før du testet..;)

Jeg hadde ganske mye stikninger på begynnelsen, men det gikk over rundt uke 6 tror jeg. Har sett at noen blir nervøse når de har de vondtene, men jeg syntes nesten bare det var greit, da visste jeg i alle fall at noe skjedde der inne. Ellers har jo alt vært fryktelig bedagelig her, merker jo ikke at jeg er gravid i det hele tatt. (Bortsett fra magen som begynner å komme, da)

Men det er jo egentlig toppers å begynne å studere igjen når du er gravid! Du vil jo til og med rekke å opparbeide deg fødselspermisjon. Jeg lurte på å begynne å studere igjen, delvis for å få fødselsstipend, og delvis for å kunne begynne å jobbe med noe annet. Jeg er ingeniør fra før, men det var ikke helt rett hylle for meg tror jeg. DEssuten mistet jeg jobben når jeg ble gravid (Var bare i prøvetida), så når jeg var ferdig med permisjonen, var jeg arbeidsledig. Og siden jeg hadde hatt permisjon, og kun ett år med inntekt, der noe var sykepenger, hadde jeg ikke krav på dagpenger:( Manglet 30.000 på å ha krav på det, så det var jo typisk...)

Så vi vurderte skole som et alternativ, men jeg fant rett og slett ingen linje jeg syntes virket interresant. Jeg kunne tenkt meg å ta pedagogikk, men etter kvalitetsreformen, var alle linjene lagt opp slik at det ikke nyttet for meg. De linjene som var aktuelle for meg, ligger i Grimstad, og 13 mil blir litt langt å pendle... Dessuten, ettersom vi planla å prøve allerede til januar, ville jeg ikke rekke å ha gått på skolen i 6 mnd først, og da var jeg jo like langt uansett...

Men nå jobber jeg som selvst. næringsdrivende, så litt inntekt har jeg. Det er samme bedrift som mannen min jobber i. vi, og mine svigerforeldre står som eiere, så alle jobber litt, men mannen min og svigerfaren er jo de som hovedsaklig jobber der. Men så veldig lukrativt blir det ikke i forhold til permisjonspenger, men det blir i alle fall litt...

Jeg har et par venner som fikk barn når de gikk på skolen, og der la de i alle fall godt til rette for de, slik at det gikk veldig greit likevel. (Og det var faktisk sykepleien de også gikk)

Men det er jo ganske perfekt å gå på skolen når man får barn da, så det kunne jo nesten ikke passe bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten sitter jeg nå og feirer med sjokoladepudding!

Jeg gleder meg til å høre hva mannen din sier, høres ut som om han kommer til å få årets sjokk, ja. Du burde nesten ta opp den samtalen... Skulle ønske jeg kunne være flue i telefonrøret... Så utrolig morsomt, når han ikke engang vet du har gått over tida! Du bør nesten be han sette seg ned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg bare stille et spm.. følger jo litt med på andres tråder her...

Men ble du sagt opp fordi du var gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, der er jo sant egentlig. Jeg får omskolering av aett, så vet ikke hvordan de stiller seg, men skal på møte med dem på tirsdag, lurer bare på om jeg skal la vær å si noe ennå, hmm, jo tror jeg dropper å si det før jeg har kommet litt lenger.

helt i koma her jeg, skjønner ikke stort ennå. Men som du sier, det er jo litt beroligende å ha litt sånn vondt, for da vet jeg at noe er der (selv om jeg føler at det er mensen som kommer. Nesten så jeg vil sette i en ob..hehe)

Mannen her er ingeniør han også, jeg vurderte det, men fant ut at sykepleien var mer min greie. Er utdannet hudterapaut, men det var ikke noe for meg, ble litt kjederlig rett og slett da jeg er en meget aktiv person. Hvet du hvordan det er med trening??? Jeg har jo alltid trent mye, flere ganger i uken, og orker ikke tnken på å kutte det ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fortsette å trene som vanlig, bare det ikke involverer spark og slikt.

DE anbefaler jo ikke håndball og fotball, så jeg måtte slutte med det når jeg ble gravid:( Det hadde jo antakelig ikke vært noen fare fram til 12. uke, men ville ikke ta noen sjanse, og de på vårt lag skulle flytte over til et annet lag (i 2. divisjon), og da ville jo treningene plutselig bli mye hardere enn det vi hadde før, og det skal man jo også være forsiktig med. Dessuten tror jeg jeg ville hatt problemer med å stoppe hvis jeg merket kroppen sa det ble for mye, er veldig konkurranse menneske, så jeg presser av og til kroppen for mye. Så nå blir det bare styrke og kondis trening på meg...

Men det er bare å fortsette med det nivået du gjør nå, men de anbefaler ikke å begynne å trene mye mer, eller mye hardere, og etter uke 12 (tror jeg det var) anbefaler de å kutte ned på hoppingen.

Kroppen sier fort ifra omd et blir for mye, det gjør den i alle fall hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så da kan jeg dra på aerobic nå?? Venninnen min er instruktør, og jeg lovet i går å bli med på timen, kan jo ikke droppe ut nå, og jeg som er treningsnarkoman, klarer uansett ikke la det være. Trener en del spinning og styrke trening+aerobic når jeg vet hun har timen. Ikke orker jeg å sitte her å vente på at jeg kan ringe mannen heller. Rastløs!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg mistet jobben fordi jeg ble gravid. (Men de sa ikke det som grunn, fikk ingen grunn, men skjønte på direktøren at det var det som var grunnen.) Men de var veldig opptatt av det i utgangspunktet også, så fryktet det ville skje. Direktøren spurte meg på intervjuet om jeg hadde tenkt å bli gravid fort! Og om jeg hadde tenkt å ha mange unger...

Når jeg ble gravid, var jeg fremdeles i prøvetida, hadde jobbet der i 5 mnd når jeg ble sykemeldt. Var da sykemeldt 40%i to uker, kom tilbake, og fikk beskjed om at jeg fikk videre jobb. Men jeg var ansatt gjennom et annet firma, så det firmaet skulle skrive ny kontrakt og sende i posten så jeg kunne skrive under. Men så ble jeg 100% sykemeldt pga styrtblødning, og valgte da og si grunnen til at jeg var sykemeldt, ettersom jeg hadde fått beskjed av UL-legen at jeg antakelig kom til å bli langtidssykemeldt, så følte det var mest "riktig" å gjøre ovenfor de. Og vips, så kom det ingen kontrakt i posten likevel, de koblet ut tlf en min på kontoret, og en annen overtok jobben min...

Jeg var innom på jobb en dag etterpå det, så da måtte jeg sitte og forklare han nye fyren hva jeg hadde gjort, hva han skulle gjøre videre osv. Da kom direktøren inn og begynte å snakke, skulle vel prøve å få det til å virke osm at graviditeten ikke var grunnen, men han gjorde en dårlig jobb, for å si det sånn...;)

Men var sykemeldt resten av svangerskapet, så økonomisk tapte jeg ikke noe på det, bortsett fra at jeg sto uten jobb etter permisjonen, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er bare å dra på aerobic. Så flink du er som trener så mye. JEg er veldig glad i lagidrett, men aerobic og treningssentre er ikke helt min stil. Eller, treningssentre er greit til styrke, men den aerobicen klarer jeg aldri, jeg bare står der som en idiot, helt ut av takt, og med noen ur-teite trinn...:S

Forrige svangerskap trente jeg ganske mye hele tiden, bortsett fra de periodene hofta slo seg vrang, da nyttet de tikke å trene. Og jeg hadde totalt treningsforbud en periode. Til å bli sprø av, fikk ikke engang lov å svømme!

Denne gangen har det blitt litt mer labert, mistet litt piffen siden jeg måtte slutte på håndballen, og ikke kunne begynne på fotballen likevel, men trener litt hjemme, da.

Spinning er i alle fall ideelt for gravide, de sier jo sykling er så bra, men det kan jo være etterhvert at du må senke tempo noe.

Ha en fin treningsøkt!

Snakkes vennen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

La ut en tråd i går hva mannen sa da jeg ringte, var endel som lurte her inne:) snakket med han sikkert 5 ganger etter det i går, han er kjemperedd fro at det skal gå galt og tør ikke helt å slappe av, stakkars. Sist gikk han helt av skaftet og planla jo ALT i løpet av 1 time (dagen jeg testet). Og i de tre mnd jeg gikk gravid hadde han jo rukket å tenke på alt fra hvor sengen skulle stå, til hvem som skulle være barnets fadder.. så denne gangen tror jeg han blir mer tilbakeholden i starten. Men til tross for det kom han med en haug søte utrop i går:) At vi nå kan ta gjesterommet i det nye huset å gjøre om til babyrom, og at vi kunne slappe av hjemme i påsken og ja...:)

Hvordan går det med deg da? Har du flyttet over til 2.trim nå? Greit å vite hvor jeg skal rope på deg:) Du er vel 12+4? Jeg går i dag inn i min 5 uke stod det når jeg logget meg på:)

Så dere er selvstendige næringsdrivere? Så deilig det må være for deg nå da! Så kan du kose deg mest mulig med Adrian, og slippe stress i svangerskapet. Når skulle du på UL igjen? Skal dere vite hva det blir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...