Gå til innhold

Er billige parkdresser også bra? Han er bare 1 år og går ikke.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

de billige dressene er sikkert bra på sin måte, men du bør tenkte på at han tenger en dress som det er lett å bevege seg i og som har litt ekstra beskyttelse i rompa og som er vanntett, slik at man slipper regntøy uten på - for da blir det enda vanskeligere å bevege seg. Reima tec vinterdress har alt dette og er en varm god dress, har en i str 80 som du kan få kjøpe billig.

Anita

svigerinne som har to aktive gutter + en barnehagestyrer anbefaler faktisk dressene fra sparkjøp med avtagbart fòr. jeg har ikke sett dem selv, men har absolutt planer når hun vokser utav reflexdressen sin...

Den første dressen vi hadde, var en sparkjøp dress med avtagbart for og gummi i rompe og på knær. Den kostet 250 kr. Jeg gikk tilbake året etter og kjøpte en helt lik i neste størrelse, for min b\gutt var ikke en eneste gang kald eller våt. Nå bor jeg i Bergen, så når det regner tar de fleste i bruk regntøy uansett, ikke utenpå dressen, men med annet, lett bevegelig tøy under. Tror ikke jeg har sett noen med regntøy utenpå dressen noengang, jeg.....

Må jo nevne da, at selv om dressen hadde avtagbart for, har jeg hatt to dresser, en med for og en uten. Blir mye styr for barnehagepersonalet og ta foret inn og ut etter været. For meg selv også, egentlig...... Og når de koster 2 - 300 kroner, går det fint an! Den ene sommerdressen fra sparkjøp jeg har, har til nå vært i aktiv bruk av tre barn, og ser fortsatt like fin ut.

Ikke det at jeg ikke tror de dyre dressene er bedre, men ikke SÅ mye bedre at det lønner seg å betale det tidoble.

Når alt det er sagt, tror jeg at det er viktig med en dress som kan holde litt fuktighet ute til en som ikke går. Så kanskje det aller første dressen burde være litt dyrere. Jeg tror nemlig sparkjøp har sluttet med gummi i rompa, og da trekker nok fuktigheten litt gjennom bevernylonen.

Lykke til!

Jenta mi startet i barnehagen med en vinterdress fra sparkjøp, da var hun akkurat begynnt å gå og det var tydelig at den var tung og vanskelig å bevege seg i. Utpå våren kjøpte jeg en reimatec vårdress, og brukte den med ulldress under. Da fikk jenta mi fart på seg og ble mye mer aktiv.

Du trenger ikke en dyr troll eller reimadress. Det finnes billigere alternativer i mange prisklasser. Du må tenke gjennom hva som er viktig for deg og velge den dressen som passer dine krav og din lommebok.

Tenkte bare å nevne en annen ting, som jeg ikke hadde tenkt på før hun startet i bhg denne uka, hvor mye/lenge skal han faktisk være ute før han lærer å gå? Jenta mi er 13 mnd og sover dupp etter lunsj i bhg. Dermed er en-to timer av utetida gått og det er snakk om en-to timer før vi henter henne. Er det dårlig vær er ikke de minste i bhg vår ute så lenge som de andre. Snakk m bhg om hva de tror!

Annonse

De billige kan sikkert være bra, men jeg brente meg på kjøp av Leketøy-dressen fra Stormberg til 399. Den var for stiv å bevege seg i, hun gikk heller ikke, og når hun satt, ja, så satt hun der.... Derfor kjøpte vi Troll istedet, for ikke å bomme enda en gang på en billig dress (flere billige blir jo dyrt, det også).

Så tror det er viktig å tenke på vanntett bak som hun over sier + at den skal være bevegelig. Hvis du da finner en god rimelig dress er det jo bare bra!

snakket med tv2 hjelper deg i går, i program nr 2 skal de teste parkdresser ;) første program er 31 august , så da venter jeg til da med å kjøpe. forrige test tror jeg det var en dress til 399 kr som best ut i test. SNakket med barnehagen hvor sønnen min skal begynne. De sa at den enste ungen de har i barnehagen nå som aldri hadde blitt våt var hun i Troll dressen, så anbefalte den veldig. SAmtidig rådet de oss til IKKE å kjøpe gor-tex sko, de som hadde brukt det i b.h. var de som hadde blitt raskest våte på bena...Dette hadde skjedd flere år på rad. Coop sko hadde visst vært veldig bra...og de kostet litt over hundre tror jeg...

Vi kjøpte Stormbergs leketøy-dress i barnehagepakke i fjor på XXLsport. Hun var ikke våt en eneste gang enda hun ikke sprang så mye rundt. Har kjøpt samme i år. Vi hadde goretex-sko til kaldt vær med tørr snø og slusher til tøvær. Hun var heller ikke plaget med våte bein.

Settet på XXLsport kostet 300 i år, med fleecesett, lue, votter og "skittentøysekk."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...