Gå til innhold

September: setefødsel?


Linn Cen

Anbefalte innlegg

Hei, fått vite at det blir sete fødsel på meg... noen andre som har fått den beskjeden? bekkenet er stort nok til å klare det, men det høres litt skremmende ut.. har fått tid å tenke på om jeg skal ha keiser snitt eller setefødsel... noen som har erfaring med setefødseler?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min bebis ligger også i seteleie, men skal til vending på fredag. Håper virkelig de lykkes med det, fordi jeg har så lyst å føde på fødeloftet. Men hvis hun fortsatt ikke vil snu seg blir det keisersnitt på meg jah. Har hørt og lest at det er det som er best for bebisen, mens vaginalfødsel er best for mamma. Men jeg tenker heller at bebisen skal ha det best mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor mistenker seteleie, så jeg skal på UL-kontroll på torsdag. Er spent på om det stemmer og hvilke evt valg jeg blir stilt overfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok de fleste jordmødre og leger vil anbefale vaginalfødsel (med mindre det er 1. gangs fødsel) , men det er jo til syvende og sist kvinnens valg. Du kan til og med nekte å prøve vending og be om enten vaginalfødsel eller ks med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. det legen sa til meg at det var best med vanlig fødsel da bekkenet mitt var stort nok.. det var heller ikke noe mer smerte med setefødsel enn vanlig fødsel..det var bare mye mer overvåking..iforige uke var det 5 førstegangs setefødsel på det sykehuset jeg skal føde på og alle gikk unna på 1-4 timer.. de forsøkte å snu babyen igår men den var sta som bare det og ville ikke snu seg..gjorde litt vondt å prøve å snu den så da ville ikke legen pine meg mer.. jeg er mye mer positiv til vanlig fødsel enn det jeg var for noen dager siden.. og det sier jeg som i utg. hadde veldig fødsels angst.. men jeg har enda tid å tenke på hva jeg vil... husk å be om røntgen av bekkenet for å se om det er stort nok..da er valget lettere å ta.. mitt var vist veldig romslig.. så da ble jeg litt beroliget.. lykke til dere setefødsels mammaer... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også vært på kontroll etter at jordmor mistenkte seteleie forrige uke. Og det stemte det... legen anbefalte meg også å føde vaginalt, men etter at de hadde målt bekkenet mitt ved CT viste det seg at jeg var for smal. Så da ble det ikke noe valg for min del, blir keisersnitt dersom ikke hun snur seg da. Greit det på en måte også. Skal tilbake om en uke, så da får jeg vel vite litt mer om når kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.fint å høre at det er flere i samme situasjon... jeg grubler og grubler... hva skal jeg gjøre.. keisersnitt eller setefødsel.. ? i utg. punktet har fødsel vært skremmende iseg selv, men jeg har syket meg opp hele graviditeten på å føde vanlig.. men da hadde jeg jo hele tiden i tanken at hode skulle komme først... ikke lett å begynne å tenke at nå skal rompa komme først...De har prøvd å snu den, men den rikket seg ikkke.. den lille er nok veldig sta...Har litt over en uke å tenke på... jeg har mest lyst på Ks... selv om bekkenet mitt er stort nok til å føde vanlig... men rompa først er skremmende.. huff.. vanskelig vanskelig... vist det blir Ks får jeg august baby... rart å tenke på at det er bare noen uker igjen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...