Gå til innhold

Bedøvelsekrem ved vaksine?

Anbefalte innlegg

Har jobbet på tannlegen og der brukte vi bedøvelsekrem før vi satte bedøvelse på små barn. Spurte helsesøster om de ikke hadde det da han fikk første vaksine, men hun bare så dumt på meg og nææææi, d har ikke vi...

Er det noen som vurderer å ta med egen? Min skal ha to sprøyter neste gang, en i hvert lår...og jeg gruer...huff..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5852302-bed%C3%B8velsekrem-ved-vaksine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

De heter Emla og finnes i Norge og. Vet ikke om de går å bruke på så små barn.

Ser ikke poenget med å bruke dem ved vaksine. Det som eventuelt er vondt er jo innsprøytinga og så dypt virker ikke emla uansett. Babyer har ikke sprøyteskrekk og smerten ved stikket er over ved et blunk. Verst for mammaen.

Annonse

Enig med de andre; tror nok IKKE du trenger det! Lillegutten vår fikk en sprøyte i hvert lår nå på den første vaksinasjonen, og han gren ikke i det hele tatt! Litt ubehag akkurat når de sprøytet inn - og da vil jo ikke sånn krem hjelpe uansett! Han ble ikke nervøs eller sinna når de skulle sette nr. 2.

Embla-krem skal ikke brukes før over en viss vektgrense. Jenta mi på 4 år fikk det først når hun var 2 år gammel, og vi var nesten daglig og tok blodprøver. Tror det er vi som blir hysteriske for at ungene skal ha vondt, ikke ungene.

datteren min to de første vaksinene i går... den første sprøyten hun fikk så gren hun 10 sek..den andre (hjernehinnebetennelsen) gren hun litt mer pga at den svir litt etterpå sa helsesøsteren..men gren vel i 20-30 sek..ikke lenge

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...