Gå til innhold

Oktober: Får dere sove om natta som normale mennesker?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er mange som har fortalt meg at det blir vansl\keligere å sove hele natta, at de må ha støtte av puter både her og der osv.

Har ikke merket noe til det- tvert i mot sover jeg bedre enn noensinne før.

Noen andre sm har plager eller kommer det senere?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg sover om natta, jeg..Opptill flere ganger tilogmed.. :) Gleder meg til å sove sammenhengende gjennom hele natta, det kan da ikke være mer enn et års tid før det blir mulig igjen... ? ;P (blir litt misunnelig på deg nå;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så innmari tungt å snu seg om natta... Og den lille vil jo ikke akkurat ta kveld når jeg vil det...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg slide med å få sova!! Har fem puter med meg i sengå....men har problemer med ryggen, så d e ikje den store magen så har skyld i søvnproblemene ennå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange uker siden jeg har sovet en normal natt. Skyldes mest bekkenløsning, -har mye smerter i hoftene og ryggen og må snu meg hele tiden for ikke å overbelaste. Blir også en del dobesøk. Gleder meg til å få tilbake kroppen min etterhvert.. Men det blir vel ikke akkurat bedre med nattesøvnen etter babyen har kommet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, må stadig på do og hoftene er vonde - men det verste er at babyen er et lite partymenneske og er helt turbo om natten. Jeg sovner til slutt når jeg er helt utslitt av all sparkingen i magen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! Bekkenet verker og må ha pute mellom knærne, under beina (svimmel og lavt blodtrykk) pluss en liten en i ryggen.

MEN nå har vi kjøpt ny seng, så håper det bedrer seg utover dersom vår lille KICKBOKSER tillater det.....

 

16/10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sover fortsatt veldig bra jeg.. har hatt noen dager innimellom som jeg har våkna litt iløpet av natta.. får kramper i bena å da våkner jeg men ikke ellers..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sove??? Hva er det????? Kan ikke huske hvordan det føles i det hele tatt. Oppe mye av natta pga kramper i beina, konstante do utflukter, umulig og faktisk finne en god ligge stilling og enda mer umulig: den forjæ.... smerten i hele kroppen hver gang en prøver og snu seg. Har enda 9 DEILIGE uker igjen :o( Utrolig hva man får seg til og gjøre for tredje gang. Det eneste som holder meg oppe er tanken på det hyggelige etter alt slitet. Det er jo virkelig verdt det :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan ikke huske sist jeg sov ei hel natt. er på do opptil 4 ganger pr natt, vondt i bekken og rygg så jeg snur meg hele tida, halsbrann nesten hver kveld, lillegutt er mye våken og det har vært AlTFOR varmt fram til nå!!!!! men, men, sånn er det bare å være gravid:) er sykmeldt og prøver å sove litt midt på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sover dårlig første delen av natta...snur meg tusen ganger og har flere doturer. Har funnet ut at det er genialt å bruke en glatt nattkjole, så blir det lettere å snu seg i senga. I tillegg må jeg gjerne opp 1-2 ganger i løpet av natta fordi minste jenta har mista smokken eller noe sånt....jippi :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, jeg sover ikke hele natten igjennom i det hele tatt. Hver kveld når jeg legger meg ned begynner det å krible sånn i føttene at jeg orker ikke å ligge rolig og må snu meg rundt hele tiden. I tillegg er jeg på do et par ganger i løpet av natten, så må jeg også ta Gaviscon mot halsbrann før jeg legger meg. Ellers er det ikke noe problem med puter mellom knærne o.l. - det klarer jeg meg fint uten :)

 

Huff, ikke så lenge igjen nå da. Er i uke 31+2...nærmer seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sover heldigvis kjempegodt ennå, bortsett fra at den sedvanlige doturen en gang på morgenkvisten (er 32 uker i morgen). Men jeg regner med at jeg ikke kommer til å sove særlig godt de siste ukene, da blir magen så stor og presset på kroppen så stort at det er umulig å synes at det ikke er ubehagelig. sånn var det ihvertfall sist gang! den siste måneden eller så før jeg fødte sov jeg lite og dårlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja, det kan jag inte påstå att jag gør. Har svårt att finna en komfertabel stællning. Kramp i benen, toalettbesøk, o dålig sæng. Samt att lilleman på 10 mnd har den senaste tiden fått før sig att vakna. Så jag glædjer mig enormt mkt till en sammanhængande natt. Men det lær drøja, tar ju ett tag innan babyn vill sova en hel natt.. Men det e vært det.

 

E ju bara 7 uker igen nu :) Førhoppningsvis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff nei, jeg er oppe og tisser 3 ganger, resten av natten ligger jeg og vrir meg grunnet kriblinger i bena. Ikke godt å gå uopplagt hele dagen, ikke får jeg til en ettermiddagslur heller, dumt å være utslitt når babyen kommer, men hva skal en gjøre?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover helt elendig. Får vondt alle steder om nettene og magen er steinhard og øm. Våkner minst fem, seks ganger for å gå på do og da er jeg som en gammel skrøpelig kone med vond rygg! Hat tre puter jeg prøver å støtte opp med for å gjøre det behagelig, men ikke så lett : )På dagen føler jeg meg veldig sprek, det er nettene som er ubehagelige. Men, men- noen vondter og plager må en vel ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, sover elendig jeg og...

Har så vondt i bekkenet at jeg våkner hver gang jeg snur meg... Rimelig irritert hver gang ja =)

Klarer heldigvis å ligge på magen enda, og det hjelper jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sovet en hel natt siden februar! Holder på å klikke for meg!! Er på do en gang per time og har kynnere hele natta. Urolige bein gjør at det tar et par timer før jeg får ro og sovner. Mannen min holder på å bli gal av meg. ;) Er også en magesover, så å ligge på siden er tortur.. Skal faktisk bli godt å få ut lille trollet og være oppe et par gang om natta istedet for 6-8 ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sovet den beste søvnen i sommer, men det skyldes heller varmen. Vi får kveldssola inn på soverommet. Har heldigvis takvifte som får lufta til å bevege seg, men jeg hadde slitt veldig uten den.

Har sovet veldig bra de siste nettene, bortsett fra en søvnig tur på do i ny og ne. Anbefaler alle sånne "Spöken" som man får kjøpt på IKEA. De gir nok lys til å gå på do om natta uten at man bråvåkner av for mye og sterkt lys =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ut som jeg er heldig..:)

ikke har jeg hatt noen plager av noe slag gjennom svangerskapet, og jeg sover stortsett hele natta. er ofte oppe en gang på do da, men det var jeg av og til før jeg ble gravid også... at han sparker er jo bare koselig, og jeg kjenner det jo ikke så godt at det hindrer meg i å sovne..:)

så eneste forskjellen fra før jeg er gravid er jo bare at jeg kjenner noe bevege seg inni meg, og at buksene mine har blitt for små..:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sjelden gang får jeg sove natta igjennom, men som oftest våkner jeg 1 - 3 ganger fordi jeg må på do. Ca annahver natt får jeg ikke sove igjen etter å ha vært oppe, da må jeg bare stå opp å finne på noe. Går og legger meg igjen etter en times tid. Det blir ofte ikke mer enn 6 timers nattesøvn, og det merkes på dagtid!

I forrige svangerskap sov jeg så godt som jeg aldri har gjort før..... Dette svangerskapet har ikke vært noe godt sammenlikna med det forrige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...