Gå til innhold

Søvn...hvor mye sover deres mellom 4-6 uker

Anbefalte innlegg

Er babyen min unormal?

Hun er fem uker og spiser veldig ofte og lite om gangen. Klarer bare å få i seg ca 50 ml til hvert måltid. Tydligvis lite magemål på jenta.

Hun sovner rundt 22-23 om kvelden etter litt grining og mas og får mat igjen 03.00 - 06.00 og 09.00 ca. Men etter dette på formiddagen vil hun ikke sove noe særlig. Kun litt i armene mine og våkner når jeg legger henne ned. Kanskje litt på magen til pappan på ettermiddagen, eller 20 min. i vogna.

Jeg får jo ikke gjort noen ting. Syntes jeg ser "alle" andre gå ute å trille på sovende babyer....sukk...syntes det er slitsomt og litt trist...får ikke gått noen tur jeg.

endrer dette seg snart eller?

Fortsetter under...

Tuppa mi har det noenlunde likedan. Hun vil ikke sove noe særlig i vogna og vil i hvertfall ikke sove i sin egen seng. Hun er nå 6 uker. Men alle sier til meg at dette vil gå over etterhvert som trygghetsbehovet går over. Hun har i tillegg litt vondt i magen sin så det er kanskje derfor. Det som funker veldig bra for oss er å bruke babybjørn bæresele. Jeg har den på meg her hjemme og da kan hun sove i timesvis. Jeg har nå bestilt meg et bæresjal ettersom hodet hennes vingler litt i selen og det hemmer bevegeligheten min en del. Så jeg anbefaler bæreredskap. Da får du gjort litt mer!!

Da er du heldig, for babyen min vil nesten aldri ligge i Babybjørnen. Kun hvis hun har sovnet og jeg legger henne forsiktig ned i den. tenkte litt på bæresjal jeg også, kanskje hun heller ville ligge i det. Virker som om det er senga til mamma & pappa, brystet og armene våre som er godt nok for å sove. men veldig glad hun sover mye om natten :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...