Gå til innhold

Spørsmål om måling av bebisen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på ein av mine faste UL på sjukehuset i dag, og alt ser heldigvis fint ut! Men eg satt igjen med eit spørsmål.. Legen målte hodeomkrets, lårlengde og tverrsnitt av magen (MAD). Når han sa: MAD er 40, reagerte jordmor som noterte dette ned på helsekortet mitt med å seie: det er jo minus 5!!! Legen sa at det var heilt normalt, men eg satt igjen som eit eineste stort spørsmåltegn.. Eg ser at MAD var 40 for to veker siden, og no står det altså: 40 - (minus) 5. Kva vil det seie? Nokon som veit?? Er 20+0 i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

helt sikkert ikke noe feil! Det er jo en "standard" de går etter. Jeg ser på mitt skjema at MAD var 51 da jeg var 19+6. Babyene er jo forskjellige de også!

Skrevet

Siden legen sa det var normalt så er det normalt og du kan slappe av. Men en ting som slår meg her inne er at veldig mange skriver innlegg om spm de sitter igjen med etter å ha vært på kontroller.. Hvorfor spør dere ikke legen?? Du satt jo ved siden av legen da du hadde dette spørsmålet. De er jo eksperter på dette. Det er ikke vi her inne og svarene man får her blir mest synsing og troing. Når jeg selv er hos legen spør jeg om alt melom himmel og jord og skjønner jeg ikke svaret så spør jeg igjen!!!

Legene kan ikke vite hva vi lurer på og derfor må vi spørre : ) Ingen spm er for dumme!!

Skrevet

Madèn min var på 45, da var jeg 18+5 uker. Er nå 24 uker..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...