Gå til innhold

Ang sykemld, plz hjelp!!

Anbefalte innlegg

Oki takk jenter :)

Ser lysere ut enn de f0rste innleggene her inne! Ble nesten litt bekymra, men da krysser jeg fingrene for at det ordner seg!

Men ingen som forel0pig har svart paa om jeg maa snakk med trygdekontoret og s0ke selv, eller om dette gaar automatisk?

*Klemklem*

Fortsetter under...

Når du får sykmeldingen er det en egenerklærning på siste side hvor du skal fylle ut om du blir i landet osv, og hvorvidt du er i arbeid eller arbeidsledig. Denne sendes vanligvis inn av arbeidsgiver, men når du står uten arbeid krysser du av for arbeidsledig og sender den direkte til TK selv, også henter de inn opplysninger fra forrige arbeidsgiver om hva du tjente osv. Husk å skrive på kontonummer!

Hmm har aldri fyllt ut noe som helst paa den siste siden jeg, men dette kan sikkert legen forklare meg naar jeg tenker meg om :)

Men hvis jeg drar til legen denne uken og blir langtidssykemld, da er jeg jo fortsatt i jobb... Maa jeg til legen omigjen da naar kontrakten gaar ut?

Takker for at dere er saa hjelpsomme:) Hva skulle jeg gjort uten Bimmerne :) !!!

Det kommer jo an på hvor lenge han sykmelder deg for. Vanligvis gir de jo f.eks. 2 uker i første omgang, også må du komme tilbake eller ringe hvis du ikke blir bedre. Den første sykmeldingen du får nå bør jo ikke være for lenger periode, siden du skal gi den til arbeidsgiver. Greit å få den neste fra ca. 1. september slik at du kan sende den direkte til TK. Ikke stol på at legen vet hvordan dette skal gjøres, min ellers så geniale og dyktige lege var overraskende blank på det området..

Arbeidsgiver skal betale for de første 16 dagene.(arb.giverperioden) og det inkluderer også lør+søn. Fra den 17.dagen skal Trygdekontoret betale. Jeg fikk hvertfall et skjema fra jobben min, men jobben din kan også sende direkte til Trygdekontoret. Noen velger å gi ut lønn på vanlig måte,og heller få tilbakebetalt fra Tk, mens andre arb. givere kun betaler de første 16 dagene. Men tipper at du direkte fra TK siden du er midlertidig ansatt!

Men husk at du ikke kan bli friskemeldt i mellomtiden da! Når du først sykemelder deg så må du være sykemeldt til permisjonen! (så lenge det er 16 dager til kontrakten går ut).

Du må hvertfall sende sykemld til TK + søknad. selv om fastlegen din er på ferie,så får du en vikar som kan sykemelde deg.

Det ordner seg for snille jenter vettu!

Sikker på at det ordner seg for deg også :)

Snakkes på msn senere da:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...