Gå til innhold

Sløve leger..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Blir så oppgitt over leger altså, var på min første kontroll i dag, nemnte blant annet at jeg var så tungpusten, " nei det er ikke normalt så tidlig??" sier hun, men har lest her inne tidligere at det faktisk er normalt. Føler mange leger ikke tar seg tid til å sjekke en ordentlig! Hun spurte meg om termin, gadd liksom ikke sjekke noe selv, irriterende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husk at for deg så er din graviditet noen helt enormt som opptar all din tid, men for legen er du bare ei i rekka. Du bør nok justere ned forventningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er nok helt sant, men føler det blir litt feil når en ikke får tid til å spørre om det en vil pga legen ikke tar seg tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har alt notert ned 4 sider i en liten bok med spørsmål som jeg skal spørre legen om på min første kontroll, så håper ho har tid;) Viss ikke så bør ho jo ta seg tid;) Jeg kan være ganske sta og med en god dose graviditetshormoner så blir jeg nok sittende hos legen til jeg har fått svar og;) hihi

 

6+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare krev å få svar på ALT det du ønsker ! I motsetning til solarium, har vi ikke tilmålt tid hos legen! Selv om han "gambler" på mest mulig pasienter og at alle skal være inne max 10 min, funker det ikke sånn!

 

Tenk på at neste gang du kommer, husker de deg sikkert igjen og setter av litt ekstra tid:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flest mulig pasienter på minst mulig tid og vi får "gratis" behandling.

I mitt forrige svangerskap så hadde jeg en stresset bylege til å begynne med. Hun spurte meg høflig om jeg kunne vurdere å skifte lege da hun hadde så "mange" gravide på sin pasientliste...

 

Det var vel ikke noe spørsmål for meg i det hele tatt, da jeg i tillegg ikke likte dama!!!

 

Så fikk jeg en super lege som har jobbet som lege på helsestasjon, som tok seg god tid og som jeg nå bruker også til datteren min.

 

Da jeg ringte i uke 8 for å bestille time nå i 2 svangerskap sa sekretæren at hun ville sett opp en dobbeltime for meg slik at de fikk gjennomført alt det nødvendige, i tillegg til at hun gratulerte meg pr telefon!?!

 

Bytt lege er mitt forslag, om allt går skeis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...