Gå til innhold

jeg er et fælt menneske...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg klarer rett og slett ikke være sammen med veninnene mine nå....

Jeg har mistet to ganger. Den ene gangen var i juni, da jeg var 7 uker på vei. På samme tid hadde beste veninna mi blitt gravid. Hun var da like langt påvei som meg, og hadde samme termin. Jeg var knust, men klarte å gå sammen med henne. så ble den nest nærmeste venninna mi gravid... Jeg testet positivt for en ukes tid siden, men fikk to negative i går, så går ut ifra at det ikke blir noe baby på meg denne pp. Ble da helt knust.... jeg klarer ikke prate med den ene venninna mi... (hun som har samme termin) hun er blitt ufrivillig gravid og bestemt seg for å beholde, og klager over det hele tiden, og er veldig deprimert, men for meg er det rake umulig, å møte henne og magen, der hun klager over noe jeg brenner for å få...

Det verste er at det er avskjedsfest for ei venninne i dag... hun reiser utenlands i et halvt år... og det er hun vennina jeg prater om som står for hele festen..... jeg klarer ikke gå!!!!!!! men jeg har så lyst..... Jeg er så lei meg at jeg har grått masse, ligget myyyye i seng, hatt hodepine, og er bare døds deppa.... Og i tillegg ringer veninna mi i et kjør, men jeg vil jo ikke prate med henne så hun bare ringer og ringer! føler meg som ei crappy veninne, men jeg vet seriøst ikke hva jeg skal gjøre :-(

Fortsetter under...

Du er ikke et fælt menneske...vi er mange flere med deg som har opplevd lignende følelser. Kan alltid være sårt og trist når "alle" rundt deg blir gravide og har vellykkede svagerskap, unntatt en selv.

Men har du snakket med den nærmeste venninna di om hvordan du har det? Om hun er en nær og god venninne, vil hun nok forstå at det er spesielt sårt for deg om hun legger ut om sin graviditet "støtt og stadig"; hun kan sikkert ta hensyn til deg og prate mindre om det når du er med.

Syns du skal gå på avskjedsfesten jeg - er sikkert mange andre venner der - det kan være godt å få tankene over på noe annet.

Vet at slike råd kan virke litt "overfladiske", men snakker av erfaring.

Ønsker deg iallfall lykke til!

Jeg skjønner deg veldig godt, har opplevd lignende situasjon selv..

Jeg synes ikke at du skal gå hvis du ikke føler at du klarer det, du er jo tross alt i sorg, og det man få ta den tiden det tar, og det er vel egentlig ingen som kan forvente at du skal stille opp på noe når du ikke føler deg bra vel?? det er nok mer et press du har lagt på deg selv.. Kan du ikke bare snakke med hun som har termin samme dato som du skulle hatt og si ganske kort at det er for vondt for deg å treffe henne akkurat nå, det bør hun forstå, eller iallefall akseptere..

Om det er noen trøst så blir det bedre med tiden, men ut i fra min egen erfaring så er det bedre at du kjenner på smerten nå, enn å prøve å late som at du er okei med situasjonen.

Du er neppe ett fælt menneske nei, du har en helt normal følelses-reaksjon. Hvis jeg forstår deg rett så føler du at dette er urettferdig, og det har du lov til. Slike følelser er ikke "feil" men helt vanlig og de aller fleste som mister med gravide rundt seg har det som deg, tro meg!

Bedre lykke neste gang, *dytterdegtil1.trimester*

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...