Gå til innhold

Om amming når baby blir "eldre"

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De lærer seg ofte og bli mere effektive når de spiser så da kan det bli både kortere og litt sjeldnere måltider. Fra 3 - 6 mnd er det vanlig med 5 -12 amminger i døgnet.

Puppen er mer en mer enn mat så kosen ved puppen er nok lett å sovne av

Min er fire mnd, og jeg bekymrer meg også litt over at det går så fort. Hun spiser et nokså kort måltid hver fjerde time. Fire-fem måltider om dagen og ett om natten.

Hun har også begynt å sovne på puppen på dagtid, det gjorde hun ellers bare da hun var nyfødt.

Veldig greit, man får liksom gjort andre ting enn bare amming hele dagen, men man kan ikke noe for at man blir bekymret. Prøvde en dag å tilby brystet oftere for å se om hun egentlig var sulten innimellom de faste måltidene, men det takket hun pent nei til. Hun sugde litt, men var mye mer interessert i andre ting, og spyttet ut puppen etter to min.

Hun virker også interessert i maten vi andre spiser, så det er kanskje på tide med smaksprøver?

Snuppa her brukte evinnelig lang tid på å spise i begynnelsen, men rundt 3 måneder forandret ting seg veldig. Plutselig ble verden interessant, og vi hadde en runde med puppenekt. Hun ble også veldig kjapp til å spise, nå er hun 6 1/2 mnd og bruker kun minutter på å tømme puppen:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...