Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Plutselig hører jeg til her inne, merkelig,

for jeg var akkurat på vei inn til 3.trimester på barnimagen.

Nå har jeg ikke barn i magen lenger, men en liten,sterk og flott jente på nyfødtintensiven.

Hun ble forløst med keisersnitt etter at morkaka løsnet, onsdag 08.02.06, og hun veide bare 645g.Da var jeg 27+4 på vei. Men nå er hun snart en uke gammel, og er veldig stabil.

Jeg prøver bare å tenke positivt, for det ser bra ut. Men tårene renner ganske ofte, også helt plutselig,uten noen åpenbar grunn.

Men sånn er det vel, med alle hormonene og alle reaksjonene.

Nå satser vi på en fin tid her inne, hvor vi kan komme med gleder og sorger, og få tips fra andre som er i samme situasjon.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5850266-jeg-ble-plutselig-mamma-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, og gratulerer!

Jeg er ikke så ofte innom disse sidene lenger, men så innlegget ditt og fikk lyst til å skrive til deg. Jeg vet så utrolig godt hvordan du/dere har det nå. For et halvt år siden fikk vi en datter, født i uke 28. Det var godt forberedt og føltes aldri dramatisk, men jeg hadde det allikevel ganske spesielt i den perioden. Idag er hun stor og sprek, og det er vanskelig å forestille seg at hun var bitteliten og lå i kuvøse for under seks måneder siden. (Hun ble født i uke 28+1 og var 1124 g./ 38 cm.)

Du skriver at du plutselig kan gråte uten grunn osv. Det må du ikke tenke at du gjør. Er det noen som har grunn til å gråte nå, så er det deg. Enhver mor jeg kjenner ville grått og vært trist, forvirret, frustrert etc. hvis de måtte se sitt eget barn ligge i kuvøse, med leger og sykepleiere rundt seg. Samtidig er du sikkert også litt trist fordi ting ble annerledes enn du trodde, og at du istedenfor å få holde din egen baby rett etter fødselen og være superlykkelig, blir nødt til å besøke det på barneavdelingen og være bekymret. Sånn føltes det ihvertfall for meg.. Du kommer sikkert til å ha det tøft fremover, jeg vekslet mellom den største glede og den dypeste bekymring og sorg i lang tid etter fødselen, og lenge etter at vi kom hjem. Det kommer nok du også til å oppleve. Men husk å glede deg litt også, du har jo faktisk fått en baby! Og det høres jo ut som om alt går veldig bra med henne.

Håper jeg kunne hjelpe, eller ihvertfall støtte deg litt.

Lykke til!

Gratulerer så masse!! Godt å høre at det står bra til med jenta di. Har selv en datter som ble født i uke 27+6 i slutten på januar i år.

Når jeg satt på nyfødt var det vanskelig å se for meg at hun skulle bli en "vanlig" baby, men det ble hun. hun er nå en deilig lubben tulle som ligger å snakker og lager baby lyder til meg.. Og smiler så vakkert til mamman sin.

Mange spurte om det var vanskelig å være på sjukehuset, men jeg tenkte "hva er nå noen månder av et helt liv?" Absolutt vært det.

Jeg har ikke hatt det store nedturene, bare prist meg lykkelig fordi hun er her med oss :-)

Lykke til videre.

Gratulerer med flott resultat!!! Morkaken løsnet hos meg i uke 32 og lillegutt ble tatt med hastekeisersnitt. Han veide 1817 og var 42 cm lang. Vi lå på Ullevål i nesten 3 uker. Han har klart seg kjempebra!! I dag er han 13 mnd. gammel. Vet hvordan du har det nå, sjokkerende at det skjer sånn, men det kommer nok til å gå bra skal du se!!!!

bare still spørsmål hvis det er noe du lurer på!!!!!

LYKKE TIL:O)

Gjest econia

Gratulerer så masse, og lykke til med tulla.

Ikke bare er det hormonene som lager alle tulleruske, i tillegg er det sjokket og engstelsen for jenta di. Sippa i lange tider jeg, helt tullerusk, men det gikk over :-)

Nå er det bare kos, det hender jeg av og til blir litt engstelig for alt og ingenting, men det er ikke ofte.

De er så flinke, hun er nok i de beste hender.

Annonse

Hei og velkommen. Og gratulerer, om du vil. Selv var jeg sår på det, syntes liksom ikke det var noe å bli gratulert med.

At tårene renner er vel bare vanlig, jeg gråt mye den første mnd.

Håper at jenta di klarer seg bra. Selv har jeg ei jente som er født i 28+4, men hun var mye større enn din da, 1267 gr. Nå er hun straks 10 mnd og stor jente.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...