Kæmma og trultene Skrevet 8. august 2006 #1 Skrevet 8. august 2006 Har ikke vært her inne på leeenge, og lurer på åssen det går med dere og deres små gull? Jeg og Iselin koser oss masse, pappan har begynt å jobbe denne uka etter perm og ferie, så vi har mye tid sammen. Lillegull prater som en foss, ler og smiler masse og er blitt sterk i nakken - vil helst sitte selv og prøver å dra seg opp men det er jo ikke tid for det enda hehe...nysgjerrigper! Var i Praha i helga også, flyturen gikk fint og hun koste seg. Ammer fortsatt, og pga det og magsjau etter dårlig fiskemiddag på turen, har jeg gått ned til under startvekta mi - så den må nok jobbes litt opp igjen! Formen er fin, har ingen plager etter fødselen og gullet sover 7-8 timer hver natt så vi er veldig fornøyde! Hun skal døpes i september så vi er i full gang med forberedelser hehe Spent på svar fra dere!!!
Lene 1. Mai Skrevet 8. august 2006 #2 Skrevet 8. august 2006 Hei Her går det også fint. Michala vokser og vi ser fremgang fra dag til dag. Hun smiler og ler, og har begynt å ta tak i ting og putte dem i munnen. Hun ruller fra mave til rygg, og prøver iherdig å rulle den andre veien også. I sommer har vi vært på farta nesten hele tiden: Danmark, Spania, tre hytteturer, Norway Cup, etc. Men nå er hverdagen her igjen, så det blir godt å få litt rutine på tingene igjen. Merker at hun har blitt litt bortskjemt med oppmerksomhet og fang-sitting i sommer. Akkurat nå ligger hun og sover i baggen sin. Når hun våkner skal vi trille en tur ned på helsestasjonen og veie henne. Er spent på hvor stor hun har blitt. Det er så mange som sier at hun ser mye eldre ut enn tre måneder... Lykke til med dåpen. Vi hadde dåp i Danmark juni, det gikk kjempefint. Fortsatt god sommer.
Gjest Skrevet 8. august 2006 #3 Skrevet 8. august 2006 Går kjempe bra her. Men er litt små sutrete og gnir seg på gommene ... så mulig det er tenner på færde? Pappaen her har nettop hatt 1 mnd pappaperm hjemme sammen med oss - og gjett om vi har kosa oss masse i sommer. Vi har vært på ferie i Danmark, på Hadeland Glassverk og masse grillfester. Snuppa her ville bare kose ved puppen, så jeg pumpet meg i 2 mnd - da var det ikke mye melk igjen, så nå er det bare mme her i gården. Vi skal ha barnedåp nå til helgen og gleder oss masse - skal bli spennende det =) Ellers skal vi på 3 mnd kontroll + vaksine 22August så skal bli spennende å se hvor stor hun har blitt og får håpe hun ikke reagerer på vaksinen. Her er det bading og legging rundt 21 og da sover hun til alt mellom 04 og 07.
Helene84 Skrevet 9. august 2006 #4 Skrevet 9. august 2006 Nathalie, Mamma og Pappa har det kjempefint! Idag var vi for første gang på babysvømming. Veldig morsomt, hun koste seg stort i vannet. Hun lo for første gang for et par dager side, og hermer iherdig etter lydene våre, og vi etter hennes:) Veldig blid jente. Sover 9-10 timer sammenhengende om natten. Føler oss veldig heldig med nattesøvnen. Hun begynte å rulle fra mage til rygg allerede når hun var litt over to mnd, så nå er det hovedaktiviteten hennes nå om dagen. 3 mnd. kontroll 21. august. Men vi var så spente på vekt og sånn at pappa tok henne på helsestasojnen og veide litt. 5910 g! Hadde krympa 2 cm, så tror de målte feil sist! Haha!! Herlig jente. Føler hun ser stor ut iforhold til andre gjevnaldrene. Men er vel ikke hel objektiv:) Sikler og klør i tenna... kommer tenner?? allerede?? syntes det var tidlig, men har hørt det kan ta tid før de faktisk kommer ut. En kilo igjen til jeg er der jeg var. Begynt å trene en del. Herlig med MiniSats:) Har en utsatt eksamen (pga fødselen:)om en uke ca.Så nå begynner lesing. Ellers begynner pappas perm på tirsdag. Så reiser vi snart til Frankrike. Håper alle har det like bra. Klemmer fra oss!
blåbær-baby Skrevet 11. august 2006 #5 Skrevet 11. august 2006 Det er helt utrolig deilig å være mamma:-) Her har vi det stort sett også bare bra. Lille jenta vår er bare helt skjønn - har blitt ganske så snakkesalig i det siste og smiler og ler masse. Hun har fått være sammen med oss begge hele sommeren siden pappaen er lærer og har hatt lang sommerferie (heldige med timingen på fødselen der:-) ) Han skal imidlertid tilbake på jobb igjen på mandag, så da må vi vel prøve å få til litt rutiner og slikt på dagen.. Ellers har vi flyttet i sommer og det har blitt litt mye styr med pakking, flytting og utpakking i det nye. Huset vi har flyttet til trenger en del oppussing også, så det har vært nok (og til tider altfor mye) å henge fingrene i. Det har gjort at i stedet for å slappe av når lille tulla sover, så har vi styrt rundt med oppussing og ting som skal ordnes - og det begynner jeg å merke på kroppen..Er bl.a. ca 6 kg under startvekt nå (og det er nok litt under min trivselsvekt.. prøver å spise masse for å gjøre noe med det, men har ikke fungert så langt..) Har også de siste dagene merket at jeg har mindre og mindre melk. Har helt fra starten av hatt mer enn nok til henne, mens nå virker det ikke alltid som om hun er mett når hun har tømt begge brystene. Det er ingen god følelse å sitte igjen med to slunkne poser og en liten baby som fortsatt virker sulten... Har snakket med helsesøster og fikk beskjed om å gi det et par dager og slappe mye av og spise sunt - håper inderlig det kommer seg igjen.. Utenom litt mye styr med flyttingen og ammeproblemene, har vi det bare strålende. Lille jenta virker blid og fornøyd (litt mer sutring de siste dagene pga lite melk antakelig) og har til nå sovet bra om natta (ett nattmåltid mellom halv 5 og 6). Hun suttet også veldig på handa si og har siklet litt mer i det siste, så kan jo være det er noen tenner på gang her også... Vi skal på 3mnd kontroll den 23. - blir spennende å se hvor mye hun har lagt på seg og hvor lang hun har blitt.:-)
Gjest Skrevet 3. september 2006 #6 Skrevet 3. september 2006 Heihei! Jeg og Sean William har det kjempe fint. Pappa slutter ferien i kveld,og skal på jobb i natt. I morgen starter Sean William i barnehage, faktisk.Så det skal bli spennende. Skulle ønske jeg kunne være hjemme med han, men er nødt til å gjøre ferdig skolen nå.. Vi har hatt dåp den 6 aug, og det gikk kjempe fint. Første møte mellom foreldrene også..
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 4. september 2006 #7 Skrevet 4. september 2006 Heisann Her går alt bare bra,lille Andreas vokser og trives. Har blitt nærmere 7kg nå (6570 for litt over 2 uker siden) Var "bare" 2910g ved fødsel. Her måtte vi også gi opp amminga,gutten min fikk aldri til en god sugeteknikk og når varmen begynte nektet han helt å ta puppen. Så blitt ett lite flaskebarn han også.Ellers så har han også begynt å få litt grøt etter råd fra HS,han trengte mere mat stakkars,hatt litt problemer med hard mage siste uken,men byttet fra nestle maisgrøt til hipp risgrøt og da fungerer han normalt igjen Dagene går med på å mate,kose,leke og bleieskift..hehe Men er heldig å har en gutt som sover godt,sover 3-4 ganger om dagen (ca 1 time hver gang) Og 10 - 12 timer på natta Lurer på om det er tenner på gang her da,han tygger så innmari på hendene sine og alt han får tak i og sikler myyyyeeeeeeee... Håper alt er bra med dere andre som fikk maibarn også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå