Gå til innhold

Hvordan er formen? (er lei terminlister og opptelling)

Anbefalte innlegg

Syntes det er så mye fokusering på terminlister og opptelling av folk. Syntes det er mer spennende å høre hvordan folk har det. Vi er jo alle i samme situasjon og er omtrent like langt i svangerskapet. Derfor litt spennende å høre hvordan hverdagen til andre er...

Jeg selv er i 8 uke. Er vel mer eller mindre kvlam 24 timer i døgnet. Men etter middag er jeg ikke så værst i noen timer. Har også kraftige magesmerter innimellom. Trøttheten har jeg sluppet unna da.. Er ellers blid og noen sier at jeg stråler. Men jeg selv føler meg litt som en dass (iallefall når jeg er velidg kvalm). Har ikke kastet opp og håper å unngå det. Krysser fingre for at kvalmen gir seg om noen uker..

Har første kontroll 22 august og gleder meg masse :-)

Fortsetter under...

Hei Kaja. Fint initativ!

Har det på samme måte som deg. Er kvalm 24/7 unntatt ca en halvtime etter at jeg har spist. Har ikke fått gjort en ting på tre uker nå. Er litt over ni uker i dag, håper det gir seg snart. Men samtidig er det litt godt å kjenne at det faktisk er noe som skjer inni der, siden man ikke kan kjenne eller se det på andre måter.

Gleder meg til jeg kan begynne å leve et "normalt" liv igjen og til magen kommer og blir et synlig bevis på hva som er i vente!

Ja, klart det er stas å være gravid. Vi har jo ventet på dette en stund :-)

Men noen netter har jeg nok sagt at det skal bli lenge til neste gang.. he,he.. Men når ungen kommer er nok dette glemt!

Jeg gleder meg også til å få litt mage. Familie og nærmeste venner vet om nyheten.... og jeg blir glad hver gang jeg kan prate med noen om nurket :-)

Har ikke fått noen spesielle lyster enda, men jeg klarer ikke tyggis mer (og jeg som var avhengig..). Salat sliter jeg også med... (og det er jeg også vanligvis veldig glad i...). Rare greier...

Heisann

Jeg er også mye kvalm, men har kun kastet opp én gang heldigvis. Men er sååå trøtt. Sliter skikkelig på jobben, og har ikke fortalt noen der enda.

Er 9+3 på vei og gleder meg veldig! Har lege time den 18, som virker som en evighet til. Tenker jeg forteller det på jobben og til venner/familie etter det en gang. Har allerede fått urovekkende stor mage, som jeg må skjule litt..

Høres bra ut at du stråler! Gleder meg til jeg kan stråle litt og føle meg litt mer fresh! Har kjøpt ingefær og ingefær-piller i dag for å hjelpe på kvalmen.

Lykke til videre!

Annonse

Formen min er sånn passe. Litt kvalm og veldig trett. Jeg har også min første legetime den 22. og gleder meg til den. Har tenkt å fortelle det til alle etter det, og jeg kjenner at det skal bli litt deilig:)

Samme med meg. Formen men er også så som så.. veldig trøtt men kvalm veldig mye av dagen.. har hatt to dager jeg ikke har vært kvalm så jeg håper på at det gir seg snart:)

Var hos legen i dag, så meg og sambo bestemte oss for å fortelle dt til familien, svigers ble sjokkert(minstemann er 8mnd) men mamma ble kjempe glad og sa at hun visste det(hun mener hun har sett det på meg).

Ser vi har termin samme dag hallohallo, jeg har også 216 dager igjen:)

Nå bare siger trøttheten innover meg... Å, har bare lyst til å sove hele dagen. Stakkars lillemann på 2 år, blir mye tv-titting på han når mamma ikke orker å leke. Orker ikke lage middag pga kvalmen, blir bare sånn fiskepinner og ting som er lett og ikke trenger å planlegges.

Håper det snart går over, føler meg som en dårlig mor og kone.

Sliter som mange andre med at jeg er konstant kvalm. Er også litt mer trett enn vanlg men akkurat det gjør ikke så mye enda. På mandag begynner jeg på jobb igjen etter ferien. Er litt spendt på hvordan det blir å jobbe med denne kvalmen....

I mars hadde jeg en SA i uke 11, noe som gjør at jeg kke greier å glede meg helt of gullt over nyheten ennå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...