Anonym bruker Skrevet 8. august 2006 #1 Del Skrevet 8. august 2006 Ta en titt på Dagbladet.no idag!!! Snakker ikke til dere som må til UL, men til dere som bare er spente og nyskjerrige på kjønn....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. august 2006 #2 Del Skrevet 8. august 2006 Takk for tipset! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. august 2006 #3 Del Skrevet 8. august 2006 hæ? finner ikke noe sånn jeg... *dumihuejegda* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. august 2006 #4 Del Skrevet 8. august 2006 Undersøkelser med ultralyd under svangerskapet kan påvirke utviklingen av fosterets hjerne. Forskere advarer nå mot unødvendige undersøkelser. Det står følgende: "Da gravide mus ble utsatt for ultralyd, ble et lite antall nerveceller i hjernene til fostrene ikke utviklet riktig. Den manglende utviklingen i museforstrenes hjerner kan blant annet føre til epilepsi, dysleksi, autisme og schizofreni. Forskerne bak undersøkelsen mener det inntil videre bare bør brukes ultralyd av medisinske årsaker. – Vår studie på mus må ikke skremme mødre til å slutte å gå til ultralyd. Dersom det er medisinsk anbefalt å ta ultralyd, burde moren gjøre det, sier Pasko Rakic ved nevrobiologisk avdeling ved Yale-universitetet. (ANB-AP)" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Audrey Horn Skrevet 8. august 2006 #5 Del Skrevet 8. august 2006 Jeg har prøvd å si dette før, men det er ingen som hører etter! Alle er veldig opptatt av hva som er farlig å spise og gjøre, men UL skal de helst på 20 ganger..... Synes dette er merkelig jeg, men.... Men det er ikke kritikk til de som trenger det og blir anbefalt det av legen sin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. august 2006 #6 Del Skrevet 8. august 2006 KAN, KAN, KAN!!! BØR IKKE!!! INNTIL DET ER GJORT MER FORSKNING PÅ OMRÅDET!!! Agurktid.... Igår var melk farlig, kan få kreft.... Idag er ultralyd farlig, kan bli scihzofren, hva blir det i morgen?? Det eneste de har kommet fram til til nå, ved hyppig ul-undersøkelse, er at det er større sjans for at babyen blir venstrehendt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snartmammapåny Skrevet 8. august 2006 #7 Del Skrevet 8. august 2006 tror ikke folk må få ul panikk av denne artikkelen! Forskningen var omstritt, og d er ikke påvist at d samme kan skje med mennesker som med mus... vi mennesker skiller oss jo en del fra musen sånn rent fysisk iallefall;) Artikkelen sier ingenting om hvor mye ul bølger disse musene har vært utsatt for, for alt vi vet kan de ha vært utsatt for de i 24t i døgnet i hele svangerskapet... Så tror ikke vi skal gå av hengslene før d kommer mer konkrete beviser på bordet;) Virker litt vag hele artikkelen spørr du meg;) (litt "agurk nytt" som skal blåses opp som anonym over her påpekte;)) bør kanskje unngå å ta ul hver dag, men d er nok de ferreste av oss som gjør og;) 6+5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaja_07 Skrevet 8. august 2006 #8 Del Skrevet 8. august 2006 Man trenger ikke å få panikk. Men så lenge alt er bra kan man ta de UL-timene man får oppsatt. Men mange velger å ta mange fler... Jeg er i uke 8, tror ikke jeg får UL før i oktober en gang - men da har jeg noe å glede meg til da :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 8. august 2006 #9 Del Skrevet 8. august 2006 Men så er ikke vi mus heldigvis da... Jeg stoler ikke helt på det før de har forsket masse jeg. Tror ikke det er minder av de bivirkningene nå enn før. Før hadde de ikke UL, men likevel så var det mye epilepsi o.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. august 2006 #10 Del Skrevet 8. august 2006 Jeg kan bare ikke dy meg, men MÅ kommentere det forskerne har funnet ut: Hvordan i all verden kan de si at mus får dysleksi av UL, de fleste mus har vel litt lese- og skrivevansker i utgangspunktet :-D HAHAHA ...huff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 8. august 2006 #11 Del Skrevet 8. august 2006 HAHAHA. Godt poeng! Holder på å le meg i hjel her.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. august 2006 #12 Del Skrevet 8. august 2006 Tja... Dere som velger å gå til flere UL tar jo ansvar for det selv, ikke snat? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. august 2006 #13 Del Skrevet 8. august 2006 Og det var jo ganske typisk at det var en anonym som la inn dette innlegget.!!!!!!!!!!!!!!!! Mus og mennesker du, tror ikke det er så mye hold i dette gitt!! Som de skriver over her; mus med dysleksi...HAHAHAHA, og det står heller ingenting om hvor mye disse musene ble testet som en annen skriver. Det kan jo hende vi også ville ta skade om vi tok UL 24 timer i døgnet i 9 mnd. Men om vi spiser for eksempel gulrøtter 14 timer i døgnet i 9 måneder så er det faktisk en sjanse for at vi dør av det også!!!! Alt med måte og mange flere UL enn den helt nødvendige man får ved 18-19 ukeer ikke noe farlig, så gå på mange UL om du vil. Jeg har tatt masse UL ved tidligere sv.skap, samme med mine søstre, og den eneste grunnen til det er at vi ville se at alt sto bra til hver gang vi var hos legen og ville "hilse på den lille". Vi har friske raske barn. Man kan bli syk av ALT som overdrives, selv sunne ting!!! Nå må jeg også være Anonym for ikke å bli hengt...he-he Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamsebumsen- med gutt og jente Skrevet 8. august 2006 #14 Del Skrevet 8. august 2006 Håper det ikke er en "aha" opplevelse for "UL-Maserne" at UL ikke er bare bra for barnet! Fra forrige svangerskap så lærte jeg tidlig at man bør vel helst unngå for mange UL... Men det er jo bare å snakke med legen sin om dette, hør hva han/hun har å si og gjør egene vurderinge ut ifra dette. Noen er jo som sagt her i linken NØDT til å ta UL flere ganger i svangerskapet.. Selvfølgelig alt med måte, både mat og andre daglige vaner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 8. august 2006 #15 Del Skrevet 8. august 2006 Herregud,nå må folk skjerpe seg..........HYSTERI!!!De tester jo snart alt i filler...Merkelig att vi i det hele tatt lever...Og husk att de har også funnet ut at gulrøtter og melk er farlig da....Skjerpings..Her blir det ul:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mayaya Skrevet 8. august 2006 #16 Del Skrevet 8. august 2006 Vi satt akkurat og snakket om det, mannen min var faktisk med i et forskningsprosjekt som nyfødt i starten av 80tallet. De hadde en gruppe med lite/ingen ul, og en med mye. Han var i den siste. Deretter testet de ungene for masse rart, helt opp til leseferdigheter i skolen. Og all forskningen viste at det ikke var noen forskjell på dem. Så her er vi ikke redde. Men uansett - alt med måte, sier nå jeg!! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kris. Skrevet 10. august 2006 #17 Del Skrevet 10. august 2006 Dette tror jeg ikke på,,,,,,,,,,,, jeg har bodd i sveits i to år. De har det beste helsevesenet i hele verden. Der får alle gravide Ul på hver kontroll.( man må ikke) med det er et tilbud.. i tillegg får man Downsyndrom testen som ikke er lov her!!! Hvorfor er det slik at bare de over 38 år skal kunne bestemme når det er en helt ufarlig prøve?? Og de som må ta fostervanns prøve kunne tatt denne prøven istedet og kanskje ikke mistet i etter tid......... Nei dere, dette tror jeg ikke på,!!! Om dette er tilfelle tror jeg det skulle være mange lite inteligente personer i nesten hele Europa med små hjerner... Jeg skulle gjerne bod di sveits nå og fått mune ultralyder og fått vite at alt er som det skal!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå