Gå til innhold

Når fortalte dere det til venner og familie (om dere har fortalt det da)?

lillegull80

Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt på når dere forteller det til andre? Med vår første så ventet jeg til det hadde gått 3 mnd med å fortelle det til venner (familien fikk vite det et par uker før) men denne gangen har vi fortalt det i uke 10. Skulle bort i bursdag til en venninne og da orket jeg ikke finne på en masse unnskyldninger på hvorfor jeg ikke drakk. Er nå i begynnelsen av uke 12.

Hva med dere? Er dere fortsatt hemmelighetsfulle?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hører egentlig til 2 trim jeg, men titter innom overalt egentlig. Ser ingen har svart deg, man er litt trege inne på 1 trim egentlig. Vi fortalte det etter tre mnd.. Det er jo en grunn til at legene ofte sier at det lønner seg å vente... Man er jo over en liten grense når man er 12 uker.

Jeg måtte fortelle det ganske tidlig på jobb pga jeg jobber med cellegift - klarte å sno det unna til 12 uke pga ferie.. hvis ikke måtte vi nok sagt det enda tidligere... Hvis det ikke var pga jobb hadde jeg holdt smella litt til... =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med de to forrige barna mine har vi sagt det med en gang vi har fått vite det selv, i uke6 begge gangene. Denne gangen er det kun en veninne av meg som har fått vite det, nå har eg fullgått 7 uker og er i gang med den 8.uka. Jeg har sååå lyst å si det til alle. Vi hadde bestemt at om vi klarte å få en til å skulle holde det for oss selv til uke12, men vet ikke om jeg syns det er riktig lenger heller jeg! Hva om jeg mister, hvem skal jeg snakke med da? Tror nok at vi sier det før uke12..

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener en burde fortelle det tidlig i tilfelle noe går galt, da får de som regel vite det allikevel. Iallefall familien. Med førstemann så ventet vi til uke 10 tror jeg, de andre gangene (to ganger) har vi sagt det rundt uke 8. Nå er jeg i uke 5 og har lyst å fortelle alle det, men tør ikke å si det til familien for jeg frykter kommentarer som: HÆ?? Enda en? Var ikke dere ferdig da?, osv".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke fortalt det til noen enda. Skal på UL neste uke, og da er jeg 8+4. Om alt ser bra ut, så forteller vi det til familien da. Resten får vite det når jeg er fullgått 3 uker. Er en stor hemmelighet som det er vanskelig å holde på :)

Et par kollegaer har faktisk mistanker. De sier de ser det på meg, at jeg har fått en spesiell glød og utstråling. Så det spørs om jeg ikke egentlig er avslørt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min mente det at en burde si det til de nærmeste når en følte for det, skulle en miste barnet, har en jo da noen å dele det med også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har fortalt det til et vennepar. Det er fordi jeg trengte litt råd og info, var usikker på en del siden jeg hadde en SA i begynnelsen av juli og lurte på om jeg virkelig kunne bli gravid igjen så raskt...he he.

Men jeg har lyst til å holde for meg selv, prøver å ikke fokusere så mye på det før jeg har fått en tidlig ul for å sjekke om spiren virkelig er der ;0) Etter 12 uker kommer vi nok til å fortelle det. Kanskje til våre nærmeste litt før, de vet uansett at det ikke gikk bra forrige gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heei!!

vi fortalte det me en gang vi viste om det selv. men viste da ikke hvor langt vi da var kommet. fant ut på ul senere at vi var i uke 6. greit å si det tidlig i tilfelle problemer,,, er nå 11+6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortalt det til mamma og pappa og den ene svigerinna mi. Har lyst til å si det til alle, men skal vente til uke 12! Er 9+5 nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her holdes det hemmelig enda er 9+ 2 i dag, men en venninne som vet det, pga forsnakkelse.. ikke så enkelt å holde det hemmelig skal jeg si... Holder det mest hemmelig pga sambo vil at vi skal ha en liten hemmelighet sammen(klarte ikke å holde det hemmelig forrige gang pga gleden over å være gravid) pluss en liten grunn at denne graviditeten kom ganske kjapt etter den forrige(minstemann er 8 mnd).

Men tror at vi kommer til å fortelle det i slutten av uken....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det bare en venninne som vet det, vi ble gravide med 8 dagers mellomrom , så når hun fortalte det klarte jeg jo ikke.. he he

Ellers er vi veldig flinke ennå! (ca 8 uker nå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..Æ måtte skrive innlegg her...Vi tenkte åsså sånn som dere,Monath26-at hvis vi fikk en til,så skulle vi vente enda lenger med å fortelle d. (med di 2 første har vi fortalt etter 3 mnd..)

Å så ble æ gravid, og skulle ikke si noe enda.Men så begynte jeg å blø i uke 6-7, og ble sykemeldt.Da sa æ til en kollega av meg,korfor æ va sykemeldt. Og d var faktisk deilig å snakke med en om d...godt å vite at en på jobben vet. Ville ikke si til så mange,og ba henne holde tett-fordi en del av kollegaene kan være veeldi masete. Og æ har jo lyst til å snakke om noe annet åsså,enn faren for abort..

(Æ mista da..)

E gravid ijæn,og nu har æ sagt til 3 av mine nærmeste venninner,og e knapt 5 uker på vei.(trur æ ..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ventet til etter ultralyd, men min mor og ei god venninne har fått vite det før.

I dag sa jeg til mine foreldre at jeg var gravid, kun 5,3 uker på vei, men denne gangen skal vi fortelle det lenge før UL, da lettere å få hjelp til de andre barna (jeg er kvalm og trett).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fortalt det til mamma, ei på jobben som jeg stoler 100% på, bestevenninnen min, og min samboers bestevenn..

De har fått streng beskjed om å holde tett.. Jeg er 8+2, og har ikke lyst til å fortelle det denne gang før den 12 uke har passert.. Rett og slett vil jeg egentlig ikke si noe, bare vente til de ser det selv.. Sist gang var det så mye maaaaas.. *gnagsår i ørene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 18, og har bare fortalt mamma og pappa+ svigers!! Er det ikke på tide å si noe snart?? Sist gang fotalte vi det i uke 12. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...