Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Driver nå og tester el, drar fredag til Stork hvis den kommer som den skal.. :-) Det jeg lurte på var: når på døgnet er lurest å teste (skal jo teste morgen og kveld). Er det før 0700 og etter 20.00, eller har dere gjort annerledes? Må jo ha dette til å passe med buss osv.

Et annet spørsmål i samme slengen - har migrene, bruker Maxalt tabletter, har hatt en del anfall siste ukene (ca 5) pga varmen. Vil tablettene virke inn på el? Står at man kan ta det til man blir gravid, men ikke etter...( og da lurer jeg på hvordan det er å gå med ubehandlet migrene...ikke veldig fristende..)

På forhånd takk, masse hjelp å hente på sidene her, også sparer man omgivelsene for mye utidig mas..Hehe;.)

Fortsetter under...

Hei! Jeg tror det med klokkeslettene er aller viktigst for de som måler temperaturen, da må det være til akkurat samme tid hver dag. Når man tisser på el test skal det også gjøres regelmessig, men jeg har også valgt å gjøre som deg å tenke på når det passer med buss/fly etc for å komme seg til Danmark. om det er kl 07 og 20 eller kl 06 og 21 f.eks er opp til deg. Kan jo ikke ligge å sove til kl 12 i helgene og så teste, for da er det vanskelig å rekke fram til Køben. På morgene tester jeg kl 07, og så bare legger jeg meg til å sove igjen hvis det er helg. På ettermiddagene går jeg å tisser rett etter middag, for da synes jeg det er lettest å holde meg noen timer etterpå, så tester jeg i 22-tida cirka. Men jeg tar det ikke strengere enn at hvis jeg holder på å tisse i buksa kl 21.45, så tester jeg da. Er ikke "på sekundet" liksom.

Angående den medisinen mot migrene så vet jeg ikke. Du burde snakke med legen om det. Noen ganger er det jo sånn at gravide trenger medisin, men legen kan f.eks velge et annet merke mens man er gravid eller justere dosen ned eller ta deg inn på kontroll oftere.

lykke til!

har ikke vært noe nøye med klokkeslett sånn sett. på morgenen satte jeg klokka sånn at jeg ville rekke å hive meg rundt og rekke flyet (tror det var 5......), på kvelden var jeg mer opptatt av å få god prvekvalitet og ha mulighet til å holde meg lenge nok (blir så trengt når man vet man ikke kan.. ;-) i praksis har det nok vært i 7-8 tiden.

det har funket for meg, ble gravid hver gang.

når det gjelder medisin signerer jeg planlegger over.

En venninne av meg var fryktelig plaget av migrene under graviditeten, såpass at hun var sykemeldt nesten hele perioden. Hun kunne ikke ta tradisjonell medisin, men brukte akupunktur som hadde en viss virkning for henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...