Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg er hjelpepleier, har ikke fast jobb. har samboer med lærlingelønn. og vi har ikke råd til at jeg ikkehar noen inntekt. har perm til hun er 9 mnd. da har jeg vel heller ikke krav på kontantstøtte før hun er et år??

har ikke barnehageplass eller ordnet dagmamma.

kan jeg få arbeidsledighets trygd?? eller må jeg bare begynne og jobbe igjen

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5849863-vil-v%C3%A6re-hjemme-lengre-med-gulle/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i samme situassjon, ble arb.ledig mens jeg gikk gravid og fikk dagpenger for to år. Det er en ganske grei sum! Pluss at sambo tjener bra. Så på de to inntektene kan vi ha det fint. Eneste Aetat sa var at jeg må søke jobber, og være tilgjengelig på en dags varsel - men til hva spurte jeg. Neei, det fikk jeg ikke noe svar på! De anbefaler at du bruker tida med dagpenger på å "finne den jobben du virkelig vil ha og ikke ta den første og beste du ser", så et års tid kan man vel hale ut tiden tenker jeg... Jeg begynner på dagfpenger igjen i februar, pappapermen er ferdig i mars og da er det lenge til b.hagestart.....

Annonse

Tror det er mange i den situasjonen :)

Jeg hadde vikariat som gikk ut i begynnelsen av svangerskapet, og det var ikke lett å få jobb med stor mage ;) I hverfall ikke da jeg ble sykemeldt siste halvdel :)

Litt stress å ikke ha jobb. Men vi må se positivt på det :) - vi får være hjemme lengre med gullene våre :)

Hvor mye er dagpengene på?Kommer det an på tidligere inntekt? Er det en max grense på hvor lenge man kan motta dagpenger? Synes jeg har hørt noe om at Aetat foreslår jobber for deg og dersom du ikke takker ja til en av de tre de foreslår så får du ikke dagpenger lenger...stemmer dette?

Dagpengene kommer an på hvor mye du har tjent i årene før. Hvor lenge du kan motta dagpenger, kommer an på hvor lenge du har tjent opp.

Det stilles krav om at du må søke jobber da såklart. Har ikke hørt at noen har blitt TILBUDT jobb gjennom aetat. Du må stå på selv. Takker du imidlertid nei til jobbtilbud, mister du dagpenger for en periode.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...