Susan*lillegutt og mini* Skrevet 8. august 2006 #1 Del Skrevet 8. august 2006 Vi var hos fastlegen etter at vi flyttet hit,siden vi fikk beskjed på sykehuset at hvis den pipingen kom tilbake måtte vi bare ta kontalt. Så var hos fastlegen,så henviste hos til sykehuset her,hvor jeg fikk svar på at de hadde motatt "søknaden.." to uker etter at vi hadde vært hos legen,noe som egentlig skal gå knapt en uke,og at vi kom til å høre mer fra dem,det var alt som stod i brevet,ikke stod det noe tlf nr til verken selve sentralbordet eller barneavd.. Ble litt irritert siden dette er4 noe som han har hatt lenge,og aktet ikke å vente,så jeg ringte barnelegen hans i Bodø på sykehuset der,og ble helt paff at hun sykepleieren som er sjef der,husket oss igjen,men så sa hun at han var et liten sjarmtroll så var vanskelig å glemme...hihi,=) Men fikk snakket med barnelegen hans der,og hun sa at jeg skulle bare avbestille den timen vi kommer til å få på sykehuset her,så sjekker de alt når vi skal på kontroll til bodø,og som hun sa,så står det i journalen hans at,hvis pipingen fortsetter skal han settes på astma medisin,men fastlegen her ville at han skulle testes for astma,dvs. jo si å måtte blåse hardt i et rør (var det barnelegen sa) og hun sa at det var han altfor liten til,så hun skjønte ikke hvorfor han ikke fikk astma medisin med en gang,siden det står i journalen også.. Og jeg skjønner heller ikke,og att på til tok han betalt for den henvisingen som han sendte til sykehuset,som jeg ikke har betalt i prinsipp,for man skal ikke betale for barn under 12år,og det sier både trygdekontoret og pasientombudet. Men da jeg snakket med barnelegen i bodø,snart 14dager siden,så sa hun at hun skulle sende med en resept på astma medisin,som kom i posten par dager etterpå,og han har nå begynt på det,og pipingen og hostinga er så å si borte =))))) Så fikk vi ordnet time til alt samme den 19sept. så da skal vi på kontroll av hjerte,reflux og astma, og dukker det opp mer nå som feiler denne ungen,da gir jeg opp..hehe =) Sorry at det ble litt langt,men har jo ikke vært her på lenge,og har gledet meg til å fortelle dette til dere,for dere må aldri gi opp hvis det gjelder det norske helsevesent,hvis dere mener dere har rett,så stå på,den kan lønne seg,og kan endre et liv. Etter at Simen startet på astma medisin,er han mer "våken" mere med,hoster ikke og brekker seg for hver gang han har lekt litt,og virker blidere=) selv om han enda spyr av og til da..hehe,men det kan jeg leve med=)) Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5849366-april-lillegutt-har-mest-sannsynelig-astmahuffble-litt-langt-dette-her/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥Toni & baby girl♥ Skrevet 8. august 2006 #2 Del Skrevet 8. august 2006 Jeg fikk astma når jeg var 1 år tror jeg. Gikk på masse medisiner i mange år, og måtte puste i en maskin gjennom mye av barneskolen. Eldste søsteren min hadde også astma. Men vi var heldige og vi vokste det av oss. Ble bedre og bedre etter at jeg kom i tenårene, og nå er jeg frisk. Ikke helt 100% men jeg trenger ikke medisiner. Det er ganske plagsomt å leve med, men så lenge han holder seg unna utrolig mye løping osv og for medisiner i tillegg er hverdagen ganske bra. Jeg hadde i tillegg allergi, (pollen og masse annet), så løping i skogen gjorde alt mye verre. Jeg anbefaler deg å følge litt med hvis han er ekstra aktiv. Og se om han da evnt blir værre. Ellers så får du mye bra info hos leger om astma. Jeg gikk på astmatrening, kjempe moro for barn. Da er det litt gym for barn med skjøre lunger. Du kan jo høre om det er noe lignende tilbud i nærheten! Lykke til hos legen! Klemmer fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5849366-april-lillegutt-har-mest-sannsynelig-astmahuffble-litt-langt-dette-her/#findComment-5852258 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå