Gå til innhold

Samboer87?????????

Storebror til to :)

Anbefalte innlegg

Endelig så jeg noen her som er på min alder (går ut fra du er født i 87) og i samme situasjon. Eller ikke helt den samme da, men penge messig..

Jeg har termin den 12. februar 07. Skal begynne på skolen nå i August og fikk hvite at jeg ikke får noe støtte fra lånekassa. Fordi jeg ikke har gått på skolen våren 2006... Er dette virkelig sant, vet du noe om dette. Stod også at jeg måtte ha vært i utdanningen minst 6 måneder gør fødsel, dette rekker jeg akkurat ikke :(

Ikke får jeg noe fra tryggdekontoret heller fordi jeg har samboer. Er det virkelig så teit at dersom man er så heldig og har en samboer skal jeg da bli straffet og leve på vann..........

Fortsetter under...

Hei, jeg er kanskje ikke den du spurte etter, men så at du skrev at du ikke får støtte fordi man må ha vært i utdanning minst 6 måneder før fødsel, men du ikke rekker det....? Dersom jeg regner ut riktig så har du vært i utdanning i 6 måneder i januar/begynnelsen av februar med skolestart i august.

• 2 uker senere...

hei! hvorfor får du ikke støtte fra trygdekontoret? hvis du er samboer har du karav på dekt husleie, strøm og får 2700 i livsoppholdpenger. dette hvis du er samboer, er du ikke det får du litt mere. min samborer fikk dette selv om han bodde med meg, og vet mange andre som også får dette. så du har krav på trygd! men Hvis du snakker med lånekassen, eller med skolen må dette ordne seg. lykke til

Annonse

Jeg snakket med ei j........ H.... på tryggdekontoret som var sur fra jeg kom inn døra til jeg ikk ut. Hun sa jeg ikke hadde rett på noe som helst dersom jeg hadde samboer. Da fikk jeg klare meg på han og 33.000 i engangstønaden.

men hvis du sier jeg har rett på dekt husleige, strøm og 2700 i.. ja nå husker jeg ikke va de var for ( mista helt hukommelsen etter jeg ble gravid) hehe skylder iallfall på det....

Men snakket med skolen idag og har ikke rett på fødselsstipend. skolen begynte idag den 21. og jeg gar termin den 12. blir desverre for meg bare 5,5 måneder. men hvis jeg går 2 uker på overtid da får jeg... ER SÅ LAME REGLER hos låneklassa..

Jeg får vel fødselsstiped tror jeg det heter. Men gikk på skole før sommeren og går nå 50% og har termin i slutten av oktober.

Min kjære bor i andre enden av landet for meg nå,han jobber. Men vi har kjøpt leilighet der nede og den er ferdig i midten av november. Men jeg kan ikke flytte da pga examen. Har 3 examena til jul.

Så i januar blir vi samboere.

Men da jeg snakket med trygdekontoret ble jeg fortalt at frem til da blir ikke jeg beregnet som alenemamma. Får vist ikke en dritt. Har fått engangs stønaden nå da. Men den går fort. Babyen trenger ting, å det gjøre jeg også.

Min kjære skal da altså betale min og hans husleie + alt annet??

Dette er fortvilende. Har ikke lyst å flytte hjem til min mor der jeg har 4 små søsken. Mye bråk å stress. Men ser ut som det er det jeg må.

Føler jeg blir straffet for at vi skal bo sammen å oppdra barnet vårt sammen.

Skjønner godt fustrasjonen din!

Sorry at det ble litt langt.

Jeg vet hvordan du har det ja.

Er helt på tryne de der reglene på tryggdekontoret og lånekassen.

Jeg flytter ikke hjem igjen om det smeller i he..... får også engangstønaden, men hva er det. heldigvis får vi vogn av mine forreldre og vugge+seng av hans. Og har allerede fått masse fine babyklær av de som skal bli besteforeldrene. og bilsete står i boden :o)

Klare oss skal vi alltid.

Stå på og masse lykke til fra meg :o)

heeei!! så inlegget ditt nå!! oi dette hadde jeg rett og slett ikke tenkt over jeg....hmm skolen min begynte også 21 og jeg har termin den 23 januar.. ser ut om om det akkurat blir 6mnd eller akkurat ikke!!! trodde det teltes at man hadde gått videregående i fjor også jeg...at det var det dem mente??det er det altså ikke?? sukk....så utrolig kjipt! har måttet levd på samboern helt siden siste stipend i mai håper vi snart får svar så får vite hva som skjer! har fått stellebord av mormor men ellers er det jo ingen hjelp å få... vi får engangstønad men det hjelper jo ikke så mye når vi får den etter fødselen! må jo ha fått alle ting i hus til da liksom...teit system!!!! vi skulle bruke engangsstønaden på å prøve å finansiere at jeg var hjemme med nicolai(blir en gutt )et halvår etter skolen.....hmm...for noe piss! jaja jenter vi får bare prøve å klare oss da!!!

Du kan få utbetalt engangsstønad etter uke 26. Send inn søknad sammen med bekreftelse på termin fra lege eller en kopi av helsekortet så skal det gå ganske så greit.

Står mer om det her:

http://www.trygdeetaten.no/default.asp?strTema=familie&path=f_oedsel_mrog_mradopsjon&path_sub=engangsst_oenad

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...